Kynnere.

Bruker214cvi

Første møte med forumet
Hvor mye kynnere er egentlig normalt å ha? I går noterte jeg ned alle jeg hadde i løpet av en time og det viste seg å være 11, dvs hvert 5 min ca. Dette var når jeg lå og slappet av på sofaen. Jeg er i uke 22+6, og er andregangs. Hadde mye kynnere med førstemann og han kom ca 10 dager før termin.
Jeg nevnte for jordmor på UL at jeg hadde mye kynnere og at de statet i uke 16-17. Hun sa det er normalt, men hvis det fortsetter å komme så ofte kunne de måle livmortappen. Men hva er veldig ofte når det gjelder kynnere? Hvordan har dere det?
Takk for svar:)

Hmmm....har ingen aaanelse om hva som er "ofte". Jeg har kynnere selv, men bare etter sex. Kanskje noen andre vet..?

Jeg aner ikke, har bare kjent det smått et par ganger.
Håper noen her vet og kan svare deg.

Jeg kjenner det ikke ofte selv,og vet ikke så mye om det. Men syns jo det høres veldig ofte ut da? Ville ringt jm og hørt med henne jeg :-)

Jeg har hatt sånne runder sin deg. Etter en lang dag kan jeg ha jecne sammentrekninger, men ikke så ofte som fem min da...

Jeg spiser 600mg magnesium i døgnet for å roe dette, det hjelper.

Et varmt bad eller dusj pleie å hjelpe når det står på.

Vi blir vel rådet til å oppsøke føden hvis du sammen med kynnere for smerter.

Jeg vet ikke hva som er normalt, jeg har bare litt kynnere av og til, og da går det fort over.

Jeg har kynnere nesten hele tiden når jeg ikke er planta i sofaen/senga. Skjer av og til når jeg slapper av, men jeg kam ikke gå tur/husarbeid/leke med barna uten at de kommer. Og da varer det en stund. Tror slikt er veldig idividuellt- for hver baby... Med 1. Hadde jeg lite, med 2. Når jeg anstrengte meg (type ble svett) og denne gang må jeg ha pause mellom potet og gulrotskrelling! Hah. Huff

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Jeg har ikke klart å gjenkjenne noe som kynnere enda, så synes det hørtes litt mye ut. Kanskje greit å høre med jordmor for å være på den sikre siden?

Takk for svar:) jeg skal til legen denne uken... Får se hva han sier. Ville bare høre om det er andre som har det på samme måte:)

Hei! jeg hadde veldig mange kynnere med tredje mann og hadde derfor avflatet livmorhals og 5 cm åpning 2 mnd før fødsel ( fikk en veldig rask fødsel)..Jeg hadde samme problem med kynnerer i starten av denne graviditen. Jeg ble jeg anbefalt å ta magnesium tbl 300mg av jordmor. Etter at jeg tok det har jeg nesten ingen kynnere. Bare et tips

Jeg har kynnere daglig, men ikke så mange som deg i løpet av en time.
Merker det mest når jeg anstrenger meg, er oppe å går eller noe. Men kan også merke det når jeg sitter i sofaen.
Legen sier det er normalt med tidlige kynnere når man er gravid andre gang (eller mer).
Jeg ville nok ringt føden, jordmor, eller legen om det ikke gir seg.
Prøv magnesium, som andre råder deg til her. Håper det går over! :-)

Jeg vet ikke helt hva som er vanlig men selv har jeg kun merket mine 2-3 ganger og 2 av gangene merket jeg det om morgenen da jeg sto opp og ellers har jeg merket det en gang og det tror jeg kom av en stressende dag og at jeg var fysisk utslitt.

Lytt til kroppen din og forsøk å ta det med ro, det rådet fikk jeg selv forrige svangerskap og nå sender jeg det videre. ;)

I går jobbet jeg full dag og det var masse å gjøre og mange kunder. Fikk ikke tatt pause før kl14:00. Jeg hadde da kynnere jevnt hele dage og kvelden.

Back
Topp