Kynnere

roni

Betatt av forumet
Andre som sliter med kynnere?har i dag så voldsomme kynnere med vondt i ryggen i tillegg...

Tror ikke du burde ha vonde kynnere! Kan du ha UVI? Ville ringt fødeb eller legevakten....

Har ikke noen tegn som tyder på Uvi derfor jeg blir litt bekymret.men så lenge jeg slapper av og ligger stille gir d seg..

Tror ikke du burde ha vonde kynnere! Kan du ha UVI? Ville ringt fødeb eller legevakten....

Signerer denne. Hvor langt er du på vei?

Jeg har bare kjent kynnere et par-tre ganger til nå, og da har det har ikke vært vondt, det bare strammer seg i magen.
Håper det gir seg snart for din del, hørtes ikke noe kjekt ut.

Er bare 19 uker så er jo tidlig...ligger bare i senga for så fort jeg beveger meg så kommer d..

Har kjent noe jeg tror er kynnere 2-3 ganger,men det har bare strammet litt. Ville ringt lege jeg,hvis det gjør vondt i tillegg.

Om de ikke øker i intensitet, og er kombinert med slim/blod er dette visst normalt om du er flergangsfødende.
Fant også dette på babyverden:

Forskjell for førstegangsgravide og flergangsgravide?
Det er ikke uvanlig at førstegangsgravide først merker kynnere helt på slutten av svangerskapet. Men noen får kynnere før den tid. Har du vært gravid tidligere, er sjansen imidlertid større for at du vil kjenne sammentrekninger gjennom hele svangerskapet. Flere flergangsgravide opplever sammentrekningene som mer intense for hvert svangerskap. Kynnere har ingen påvirkning på mormunnen, og leder ikke til fødsel.

Dette kjennetegner kynnere:
- De går vanligvis over etter kort tid

- De endres eller forsvinner hvis du legger deg ned og tar det helt med ro

- De er ikke regelmessige

- De øker svært sjelden i intensitet.

Kynnere roer seg jo om man legger seg ned og tar det med ro, mens rier øker.
Som du ser fører ikke kynnere til fødsel, men har du smerter ville jeg kanskje ringt legen, for kynnere skal være ubehagelige, men ikke smertefulle.

Jeg har en del kynnere. Har sjekket meg for UVI flere ganger, men er nok ikke det som er årsaken. Så lenge jeg tar det med ro, går det bra. Men så fort jeg begynner på husarbeid/går og bøyer meg mye,kommer de. Snakket med jm på sykehuset, og hun sa at det ikke var uvanlig. Hadde mye kynnere med 1.mann også, noe mindre med 2.mann, men de var der.. Så dette er ikke noe nytt for meg :)

Har en del kynnere,men ikkje vonde..
Har du ringt og snakkt med føden eller legevakten??

Ringte og snakket med legevakta og fikk beskjed om å se d ann.men så lenge de gir seg når jeg ligger rolig eller tar d med ro så mente de d ikke var noe å bekymre seg for:)så da får jeg bare slappe av i kveld og nyte livet på sofan:)har reist til min mor for var alene med dattera vår på fire og mannen min kommer ikke hjem før i morgen:)godt med litt hjelp av mamma da:)

Godt å få litt hjelp da ja!
Håper det gir seg snart, og at det ikke blir mer smertefullt.
Kos deg på sofaen!

Vvordn går det?

Nei har ikke gitt seg men holder de i sjakk så lenge jeg tar d med ro og de er ikke lenger så vonde..jeg er konisert.er d noen som vet om d kan ha noen betydning??

Så bra at de ikke er vonde lenger da! Det er jo et godt tegn! :-)
Vet ikke om det har betydning at du er konisert. Kanskje noen andre vet?

Nei har ikke gitt seg men holder de i sjakk så lenge jeg tar d med ro og de er ikke lenger så vonde..jeg er konisert.er d noen som vet om d kan ha noen betydning??

Fant at konisering kan øke sjansen for for tidlig fødsel (før uke 37) men dette øker med alderen.
Men ingenting om kynnere.

Hva med å stille spørsmålet i svangerskaps forumet?

Hvordan går det Roni?

Back
Topp