Kynnere...

lykkemedto

Forelsket i forumet
Noen som har kynnere? Hver dag, flere ganger til dagen?

Jeg liker ikke å si vonde, så jeg bruker ordet "ubehagelig" istedet. For de er ubehagelige... Og de kommer selv om jeg sitter stille og slapper av...

noen som har fått beskjed av lege eller jordmor, hva dere skal gjøre med saken? Her er legen på ferie, så jeg får ikke spurt... :happy118

Japp..

Har det flere ganger dagelig. Er jo kroppen som gjør seg klar til den store dagen, men tror også det er et tegn på at, du bør ta deg en hvil eller ikke anstrenge/stresse,, ¨¨
Sys det er ille ubehagelig selv.

Eh.. da må jeg ta en prat med legen, for her er det hver dag,flere ganger om dagen,spesielt på jobb. Har hatt langhelg nå,fri 4 dager, og da har det nesten ikke vært noe..

Har hatt kynnere ofte, noen ganger når jeg bare står rolig, men føler meg litt stressa. Men når jeg tar det med ro, så er det ikke så ille. Men når dem kommer, så er det ubehagelig ja.

Har ikke merket stort hittil, men sist begynte de fra uke 24 ca, og hadde de ofte, flere om dagen...

Jeg har fått det noen ganger om dagen nå. Det er ikke vondt eller ubehagelig. Hadde det de andre svangerskapene også og spesielt med nr.2. Har aldri fått beskjed om å ta det med ro eller ikke jobbe på grunn av kynnere. Står bare i helsekortet mitt at jeg var veldig plaget. Er sikkert noe annet med kynnere som er vonde/ubehagelige. Her bare strammes det og blir knallhardt :)
Ta deg en snakk med jm eller lege om du er bekymret.

Jeg er 1.gangs gravid og har jo selvfølgelig hørt om kynnete, men hvordan kjennes det ut å ha det?

Kynnere er sammentrekninger i magen. Magen blir som oftest hard og det kan være ubehagelig. Er annet ord kan være falske rier, er kroppen som "øver" på å ha rier.

Det kjennes på en måte ut som at magemusklene tar situps uten at du gjør noe. Men bare rarere. Hele magen (der babyen er hvertfall) strammer seg og blir hard.
Tror ikke det er vanlig å få det tidlig 1.gang,men jeg vet ikke. Jeg hadde det bare helt på slutten sist. Men nå har jeg hatt det siden uke 15 ca.

Ikke alle får de, eller merker noe til de. Men det sies at man får de tidligere og tidligere for hvert svangerskap..

Har også en del kynnere, om jeg har stresset mye i løpet av dagen, mest på kveldene etter at jeg har lakt meg og slapper av faktisk.. Men har blitt litt mindre den siste tiden etter jul :)

Ja jeg har kynnere ofte, ubehagelige og vonde..Fått beskjed om og ta det med ro bare jeg..

Back
Topp