Kynnere..!

mrs_mamma

Flørter med forumet
De siste dagene nå har jeg vært så plaget av kynnere.. og det har ikke blitt bedre etter å hatt to syke små hjemme alene. Heldigvis skal storesøster i barnehagen, så håper at formen blir litt bedre :)

Flere som sliter med mye kynnere?

Huff da, det hørtes ikke særlig gøy ut 
Hadde ei febersyk jente selv igår, det er ikke noe greit når de små er syke! 
Merker litt kynnere, men er ikke så ille (enda) 
Håper formen blir bedre! =)

nei, er ikke noe kjekt når de små er sjuke  Heldigvis er dem litt bedre nå, men er vondt for mammahjertet når det holder på.

Jeg har vært plaget med kynnere en mnd nå :)
Og av og til så blir de skikkelig vonde så ingenting nytter..
Men jeg har jo og hatt rier, men som har stoppet av seg selv da :P

Jeg har hatt mye kynnere i perioder.
Før helga var det veldig mye. Og de kom ganske kraftig med jevne mellomrom.
Ble litt bekymra jeg. Men jeg la meg nedpå, så det ga seg etterhvert.
Slitsomt når det blir mye av det.

Lysengeln: Så bra dem gav seg etterhvert, får håpe den lille holder seg inne en stund til :)
Snart4!!: Uff, er ikke noe behagelig når det blir jevnlig. bra det gav seg :)

Storebror holdte på å komme i uke 31+5, men heldigvis greide dem å stoppe det og fikk riehemmende så dem måtte til slutt sette i gang igjen på overtid :) Men håper jeg slipper det denne gangen..

Jag har dagliga kynnere - och till ca samma tid också...Kommer hem efter jobbet på eftermiddagen, sätter eller lägger mig ned på soffan, och poff, så är dem där. Gärna flera stycken på rad.
Ganska obehagligt, så jag prövar att skifta sittställning eller gå lite runt när det sätter in.
Ingen fara, men god träning inför födseln, säger jm.

Ja, er god trening til fødselen og så lenge dem ikke blir vonde, regelmessige eller blir rier er det ingen fare :)

Jeg har en god del kynnere. Ikke så mange vonde, men mange harde og ganske mange om dagen. Selv om det ikke er farlig, så er det kroppens signal om at vi bør ta det litt med ro.. 

Jeg kan skrive under på å ha mye kynnere. Har de igjennom hele dagen, og helt uavhengig om jeg er i aktivitet el hvile. De er ikke vonde, men det strammer seg på begge sider og den blir knalle balle hard altså. Det er litt slitsomt, ihvertfall når jeg er på nattvakt.

Hvis det er kroppens signal om å ta det med ro, hvorfor får man de da når man er i hvile? Jeg får de jo nesten bare jeg skifter stilling. Fra sittende til stående, fra stående til gående, fra gående til sittende, og sittende til liggende. Haha..men som sagt..de er ikke vonde, og de kommer ikke regelmessig, så er ikke så veldig bekymret over det.

Jeg er så glad jeg slipper å slite med mye kynnere i dette svangerskapet. Jeg slet VELDIG med kynnere i første svangerskap, og fikk klar beskjed da av lege og jordmor om å ta det med ro. For de var såpass kraftige at de var redde de kunne utvikle seg til rier og dermed sette igang no fødsel. Nå har jeg det kanskje en gang om dagen:)

Real skrev:

Hvis det er kroppens signal om å ta det med ro, hvorfor får man de da når man er i hvile? Jeg får de jo nesten bare jeg skifter stilling. Fra sittende til stående, fra stående til gående, fra gående til sittende, og sittende til liggende. Haha..men som sagt..de er ikke vonde, og de kommer ikke regelmessig, så er ikke så veldig bekymret over det.

Jeg får de midt på natta, jeg. Ligger helt i ro i flere timer og våkner av at magen er knallhard. Så det med at man skal ta det med ro var mest myntet mot de som er på jobb, styrer med det ene og det andre. Ikke slik som jeg, som faktisk ikke kan ta det mer med ro... :p

dumidalia skrev:

Real skrev:

Jeg får de midt på natta, jeg. Ligger helt i ro i flere timer og våkner av at magen er knallhard. Så det med at man skal ta det med ro var mest myntet mot de som er på jobb, styrer med det ene og det andre. Ikke slik som jeg, som faktisk ikke kan ta det mer med ro... :p

Ja, jeg og våkner på natta av det.. Jeg skal ta det opp med jordmor når jeg skal dit 1. nov jeg..bare for å være sikker. Jeg jobber jo natt, så skal prøve å observere om det skjer oftere de gangene jeg har jobba/er på jobb, mot de dagene jeg har fri.

Real skrev:

dumidalia skrev:

Real skrev:

Ja, jeg og våkner på natta av det.. Jeg skal ta det opp med jordmor når jeg skal dit 1. nov jeg..bare for å være sikker. Jeg jobber jo natt, så skal prøve å observere om det skjer oftere de gangene jeg har jobba/er på jobb, mot de dagene jeg har fri.

Kan jo være greit å se om det er noen sammenheng, ja. Jeg jobber ikke i det hele tatt. Men noen dager er det akkurat som jeg har flere kynnere når jeg er i ro enn når jeg gjør noe. Rare kroppen. Jeg snakket med jordmor om det i forrige uke og hun kom med det vanlige "så lenge de ikke gjør vondt eller er regelmessig, kan man se på det som trening for livmora, kun positivt." Jada, men det er da litt irriterende. Spesielt siden minien ikke er spesielt glad i massasje og føler han må bølle litt ekstra når kynnerne setter inn. Det er ikke så deilig..

Hei
Har en del kynnere jeg og, men de fleste kjenner jeg ikke mye til, heldigvis!
Når jeg er stresset eller har mye å gjøre og tenke på, blir kynnerne sterkere og jeg må stoppe opp å kjenne etter hva dette er. Det blir også bedre når jeg tar det med ro eller setter meg ned med noe varmt i koppen. Jeg syns det er en god varsel fra kroppen når den syns jeg må ta det med ro!
Er det noen som har skikkelig vonde kynnere, og vet du hva årsaken er?
Bare nyskjerrig...

Back
Topp