Kynnere?

Kajsen

Andre møte med forumet
Våknet i natt med smerter rundt magen, aner ikke hva dette kan komme av. Det kjentes ut som kynnere, men er ikke det litt for tidlig? Er 26+5 uker på vei. Dette er mitt andre svangerskap og jeg kan ikke huske at jeg fikk kynnere så tidlig. Er det noen som har opplevd det samme og/eller kan ha en ide om hva det kommer av? Sover kanskje litt mye på siden noen ganger, men har hørt at det ikke er farlig å ligge på magen. Bare ubehagelig.
Mvh Kaja.

Hele livmoren er jo en muskel, slik at den trener seg gjennom hele svangerskapet. noen merker ingen ting, mens andre merker dette tidlig.:)
Så at du merker noe nå i uke 26 er helt normalt.

Jeg er 27+3, å har hatt kynnere noen uker:p

har hatt kynnere lenge allerede, er 26+1 i dag... Innimellom ubehagelig, men det er ikke direkte vondt..

Jeg har beg å få kynnere rundt uke 18 i de tre siste svangerskapene ! Nå i uke 28, er de så ille at jeg må liksom konsentrere meg innimellom for å puste skikkelig n år de kommer.

Så vidt jeg vet kommer kynnere gjerne tidligere for flergangsfødende, så det kan jo forklare hvorfor du føler det kommer tidligere nå enn sist.

Litt avhengig av akkurat hvordan vondt du har, kan det kanskje være ligamentene som strekker seg også? Det kjenner jeg innemellom, og spesielt hvis jeg snur meg litt for brått i sengen eller når jeg sitter.

Men jeg ville uansett nevnt det for lege/jordmor på neste kontroll - det er alltid greit å få avklart at det ikke er noe farlig så slipper du å bekymre deg :)

Kynnere =)
Jeg er også plaget med vonde kynnere, og legene sier det ikke er noe å gjøre med det, bare ta det litt med ro.
Hadde det sånn med storebror også, faktisk er dette svangerskapet mindre plagsomt.. Men til tider må jeg vente med å stå opp fordi det er så ubehagelig og vondt.. Får oftest kynnere i sengen ifht at jeg er tissetrengt, snur meg o.l.
Hatt det siden ca uke 14 med begge.
Jeg fødte 3 uker før termin med storebror, tror det har noe med at jeg var så plaget med kynnere under hele svangerskapet.. Kroppen øver på riene, kanskje det gir deg en lettere fødsel!
Det er det jeg trøster meg med =)

Har vært inne på kontroll på sykehus x3 siden uke 22 ca. pga smerter som de var redd var premature rier. De kom i regelmessige tak i både rygg og mage og økte i intensitet. Dette kalte de falske rier og det var ikke farlig. Kynnere opplever jeg annerledes. Det er ikke vondt, men litt ubehagelig når hele livmoren «knyter seg» og blir hard. Det er jo bare «øvelse» for livmoren og man har de hele svangerskapet selv om man ikke kjenner det, men det kan være fryktelig skremmende. Jeg synes ihvertfall det siden jeg mistet en gutt i MA sist svangerskap da jeg var ensten 17 uker på vei og er redd det skal gå galt denne gangen også. 

Det kan godt være kynnere. Mine kom veldig tidlig denne gang som sist :-)

Back
Topp