Kynnere.

litjejenta

Forelsket i forumet
Jeg tror jeg har begynt å opplevd kynnere. Ikke noe spesiellt behagelig.
Kjennes spesiellt om jeg er stressa, sint eller har styret en del.
Fler som har kynnere?
Kjennes ut som menssmerter bare at de blir liksom ikke vonde.
Bare den ubehagelige ømheten i magen pluss en steinhard mage en periode
så går det over, men kommer igjenn.

Noen som vet om man burde unngå arbeid som fremkaller disse?
eller er det 100% ufalig?

Hei.

Første svangerskapet hadde jeg kynnere bare på slutten av svangerskapet. Det er jo helt normalt.
Sist svangerskap med nr.2  . Da ble jeg sykemeldt fra uke 20 på grunn av svimmelhet og mye kynnere. Jeg hadde MYE harde kynnere. Ettervert ble det slik at jeg måtte ligge med varmeflaske på magen for å dempe dem.  Husker i uke 26 hadde jeg regelmessige kynnere med 13 min mellom i 4 timer. Ekkelt. 

Jeg fikk forbud om å bære sønnen vår. fikk ikke gå tur, fikk ikke støvsuge. fikk ikke bære handleposer. Måtte holde meg maks i ro. Fikk ikke ha sex. Hvis jeg laget middag uten å ha sittepause. Da satte jeg med varmepute i 2 timer for å dempe kynnerene og pustet meg gjennom dem. Jeg var flere ganger inne på sykehus på registrering med 5 og 7 min mellom vær kynnere.  Jeg hadde 2 cm åpning i 2 månder før fødtselen startet. Men jeg fødte 2 dager før termin bare.

Det virker som at ALLE di sterke kynnerene jeg hadde ikke var farlige, da jeg gikk ut hele svangerskapet. Men jordmødre og leger trodde hele tiden fødtselen kom til å starte alt for tidlig. Men jeg var veldig flink til å følge rådene. Og fikk dempet kynnerene, Varmeflaska var på magen vær kveld. Hadde jeg ikke vært så flink,, da hadde jeg nokk født veldig tidlig ja.

Nå er jeg 15 uker på vei. Og jeg kjenner bestandig noen kynnere hvær dag, Er spent på hvordan dette vil utvikle seg. Den lille klompen i magen blir hard . Akkurat som du beskriver.

Så om du får mye kynnere, er det lurt å ro litt ned. Varm dusj og varmeflaske er mitt råd. Skal ikke spøke med dem nei. LYKKE TiL..

Håper jeg selv ikke blir plaget,,, fordi det var veldig tungt til tider.

Dem er altså ikke 100 % ufarlig nei..  Ville bare også tilføye.. at jeg fikk sprøyte 3 ganger gjennom svangerskapet, for å stoppe di sterke kynnerene, Da var dem på tur til å gå over til rier..

Ofte mye sterke kynnere er ikke bra. Advarer mot og ikke tro dette er noe farlig. Min lege sa dette måtte en ta alvorlig om det ble mye, sterke  og hvær dag

Hanne 24 skrev:
Dem er altså ikke 100 % ufarlig nei..  Ville bare også tilføye.. at jeg fikk sprøyte 3 ganger gjennom svangerskapet, for å stoppe di sterke kynnerene, Da var dem på tur til å gå over til rier..

Ofte mye sterke kynnere er ikke bra. Advarer mot og ikke tro dette er noe farlig. Min lege sa dette måtte en ta alvorlig om det ble mye, sterke  og hvær dag

Okei. for de siste 3 dagene har de kommet rimelig ofte på ettermiddag/kveldene. Mange i hver time. jeg tror jeg skal ta kontakt med jormord på mandagen for å være sikker. For merker at det blir ikke noe bedre hvertfall.

Back
Topp