Kynnere??

t0mmelise

Forumet er livet
Hei jenter.. 

I dag har jeg hatt utrolig vonde kynnere :( de kom med 3 min(!!) mellomrom i dag og gjorde skikkelig vondt.. fikk 4-5 stk.. måtte også løpe på do for å gjøre nr 2(trodde jeg) og ble kjempe skeptisk til dette.. det var jo sånn fødselen startet med lille snupp 

Det var 3-4 regelmesige også den siste kom etter 20 min.. har ikke kjent lille gutt siden søndag heller :( men da kjente samboer også utenpå magen <3 det var jo herlig :) 

Noen flere som har kynnere from hell? er dette normalt? Hva kan jeg evt gjøre for å forhindre at de kommer så ofte? :) 

Jeg er førstegangs gravid så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg har slitt veldig med hyppige kynnere siden onsdag forrige uke. Det er ingenting som presser nedover, og jeg har skjønt at det da ikke er noe farlig selv om de kommer hyppig.

Leste et sted at det beste var å ringe føden om det presset nedover... for da kunne det være tidlige rier. Og da kan man visst få ett eller annet som stopper riene.

Selv er jeg nødt til å sitte mest i ro, da kynnerne kommer med en gang jeg bruker musklene.. Og ha en kynner og samtidig måtte på do med nr 2.. hehe.. det er veldig vondst..

Har opplevd kynnere selv tidligere denne gangen, men ikke på samme måte som du beskriver. Fødselen min startet vel på omtrent samme måte som din sist, og hadde jeg opplevd noe lignende så tidlig, hadde jeg rett og slett oppsøkt sykehuset for en sjekk, jeg :) Kanskje hysterisk, men bedre å være føre var :) Ikke gøy å gå rundt å bekymre seg heller, for ikke å snakke om hvor bortkastet det er, dersom det virkelig ikke er noen grunn til å bekymre seg :)

Jeg har mye kynnere nå, men ikke på den måte du beskriver. Dersom det begynner på igjen ville jeg tatt kontakt med jordmor eller føden så du får komme inn til en sjekk. Da kan de iallefall sjekke at det ikke har noen påvirkning på livmorhalsen. Jeg fikk premature rier i uke 31 med N, og var inne til observasjon en natt og fikk lungemodningssprøyte, men de hadde heldigvis ikke forkortet livmorhalsen noe. Kanskje du må roe ned tempoet litt fremover? Jeg merker stor forskjell på kynnerne når jeg har rolige dager og når jeg tror jeg kan leve som normalt. Jeg får vonde kynnere når jeg går raskt eller mye, men de er aldri regelmessige og gir seg ganske raskt når jeg stopper opp.

Tror ikke jeg har noe sånt, i hvertfall ikke noe regelmessighet, men av og til blir hele magen min hard, og er hard i noen minutter, før den blir sånn "vanlig" igjen. Er det liksm kynner?

Mortania skrev:
Tror ikke jeg har noe sånt, i hvertfall ikke noe regelmessighet, men av og til blir hele magen min hard, og er hard i noen minutter, før den blir sånn "vanlig" igjen. Er det liksm kynner?

Det er slik mine kjennes ut :) Jeg merker dem ikke utenom dette, ikke noe form for ubehagelig. Var slik 1.svangerskapet også :)

Jeg har en del kynnere nå, men de er ikke vonde slik du beskriver. Det er ubehagelig syns jeg, men ikke vondt. Syns du skal prate med føden spesielt hvis de kommer ganske regelmessig. Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite!

Tusen takk for mange gode svar :) Jeg tar kontakt med føden om det begynner igjen.. det var skikkelig ekkelt synes jeg :( blir litt stressa når fødselen startet sånn forrige gang.. og jeg vil så gjerne kjenne liv fra lillegutt igjen nå så jeg kan slappe av.. men jeg har på følelsen av at alt egentlig er bra nå.. så jeg får følge den til det evt dukker opp noen nye ting.. 

Godt å høre at jeg ikke er hysterisk om jeg ringer, vil liksom ikke være det men huffa meg.. ikke lett å få sånne opplevelser så tidlig.. Fikk ikke kynnere før i uke 27 forrige gang.. trodde det var senere men måtte sjekke det nå :) 

Tusen takk for at dere er så gode og kommer med synspunkter/råd :) Å roe ned er nok akkurat det jeg trenger.. er jo sykemeldt for bekkenet værker om jeg står/går eller ligger.. men er ikke flink til å slappe av.. ikke så lett med en 2 åring i hus men det må bare gå :D 

Jeg ville ha ringt føden for å høre hva du bør gjøre.
Som det skrives her, om det er tidlige rier bør du jo få noe for å få stoppet det.

Jeg har hatt kynnere hele svangerskapet forrige gang og det startet i uke 12 denne gangen også.. men til forskjell er at det er mye sterkere enn sist.. og jeg har oftere kynnere også... selv om jeg slapper av..ofte kommer det av at du er i bevegelse - det er det jeg har når jeg går mye på tur..iallefall sist gang..men nå er det når jeg sover og sitter og står etc...men de e ikke farlige de e bare livmormuskelen som trene seg opp med å trekke seg sammen. 

Riene e någe heilt aent ikke likt..då får du vondt rundt magen og ryggen og du klare ikke å holde deg i ro.. kynnerne stoppe opp etter hvert. Men mange oppleve de noen ganger vondere. 

Hvis de komme mye og de e hemmende så må du nok ta det litt mer med ro.

De har ikke kommet tilbake ennå og jeg føler ikke det er noe galt nå :) 
Det var sjokket som var mest skremmende tror jeg.. det at det var akkurat som rier og starten på fødselen forrige gang.. 

Kommer til å ringe om de blir like jæ)(&/$%/ neste gang  Vet veldig godt hvordan rier er og guuuuu som jeg gruer meg nå når jeg fikk en forsmak på dette.. hehe.. 
Men sånn er det vel for alle vil jeg tro :) har også hørt at flergangsgravide kan ha vonde kynnere.. så alt er nok i skjønneste orden :) (har fått roet meg litt nå) =) 

Back
Topp