Kynnere?

Tesemor 89

Betatt av forumet
Junilykke 2022
Eg lure litt på kordan du opplever kynnere? 

Har veldig med stikkinger i "utgangen" og da området der + ein del press nedover... kan komma om eg ligger i ro, reiser meg eller går. Trur kanskje da komme av at lillegutten har hodet sitt longt neri der.. Har og dei to siste dagane hatt littegann menssmerter... hmm... 

Ellers så har eg fleire gonger til dagen skikkelige stramminger i magen, og magen får alle mulige former, som om babyen presser seg utover i huden til ein klump... då blir størstedelen av magen hard og... Kan da vera kynnere? nåken gonge så kan eg kjenna at han bevege på seg når da skjer og.. 

Litt forvirra kan me sei :/

Ja, det er nok kynnere.
Hvordan man opplever kynnere er veldig individuelt. Selv syns jeg til tider de er vonde (hvertfall veldig ubehagelige),
og husker maaaange sa til meg at de ikke skulle være smertefulle. Problemet her er jo bare
at alle opplever smerte/ ubehag forskjellig.

I mitt første svangerskap var jeg veldig bekymret for disse kynnerene, og var faktisk hos
legen for en sjekk, og han sa: -Hvis du tenker over de forandringene som skjer i kroppen
i løpet av de 9 mnd, skjønner man at man må regne med litt ubehag og smerter. Sånn er det.!!
Husker jeg følte meg litt pysete etter den kommentaren, men det er jo sant: Noe ubehag må vi bare tåle. That is the price to pay.

Da er nok derfor eg er så usikker på om da er kynnara eller ikkje... for dei skal jo ikkje vera vonde å sånt.. men viss da er kynnera da er så har eg faktisk hatt da ei stond og uten å tenka øve at da er da da er... nåken gonge så er da vondt, type no sprekke huden, andre berre ubehagelig... 
Kanskje eg skal begynna å følga litt med på kor ofta eg får di ;) I går hadde eg ganske monge å då gjorde eg ingenting :) 

Tusen takk for svar :) 

Jeg blir kvalm av kynnere. Tidlig i svangerskapet ble jeg litt kvalm og rar i kroppen. Pusten ble litt anderledes.. Nå kjønner jeg at det var kynnere jeg hadde. Ja, de oppleves forskjellig. Jeg har mye kynnere, men jeg går ikke kvalm hele tiden.  Ikke alltid jeg blir kvalm, og kynnerene varer ikke så lenge. Når de er over er jeg fin. Nå i det siste har jeg perioder med mens smerter og stikkninger "oppider".

skjønne litt ka du meine med pusten, får ein meir uvelsfølelse eg og at eg føle at pulsen ¨år fortare... men er fin itte på :) 

Har dåke tenkt øve kor lenge kynnerane varer? tenke sånn i forhold til at da kan jo starta nåke snart :) her er da 4 veker til termin så i prinsippet kan han komma når som helst... 

Jeg får en skikkelig god følelse i meg når jeg får kynnere...
Ikke vonde eller ubehagelige.

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive de, men får en skikkelig god følelse i magen av de.
Flere som har det slik eller er jeg bare rar? :P

Nirvana skrev:

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive de, men får en skikkelig god følelse i magen av de.

Hehehe, jeg føler det mer som en miniminiminimini angst følelse.. Sikkert pga hjertet og pusten føles anderledes..

Nirvana skrev:

sign :-)

Back
Topp