Kynnere?

Beate

Elsker forumet
Våknet opp i dag og magen var kjempe hard... Kan tydelig kjenne livmoren, og det stemmer godt med hvor den skal ligge nå når jeg er 16 uker på vei (i morgen). Har også kjent litt stikkninger men det er jo normalt.

Er dette kynnere?? Er mitt første svangerskap så vet jo ikke hvordan det kjennes. Har jo ikke sammentrekkninger, men bare veldig hard livmor liksom. I tillegg til stikkninger. Blir litt bekymret her, for er ikke det litt tidlig å få kynnere nå? Har vært litt stresset i det siste og er redd det skal ha hatt innvirkning... Huff! Er utrolig mange bekymringer som følger med et svangerskap... 

Ehm... Plutselig begynte den harde magen å avta og var nesten helt myk igjen før den nå på nytt begynner å stramme seg... Noen andre som har hatt kynnere så tidlig??

Tror ikke jeg har hatt kynnere, men er ikke unormalt at magen min er hovedsaklig hard - men myker seg opp i løpet av dagen :)

Er ikke noe uvanlig med kynnere .. da strammer magen seg , for så å bli slapp igjen .. er livmoren som trener seg på fødsel .. har hatt det fra uke 12 de 3 siste sv.skapa .. hadde det i første også, men da begynte det etter uke 20 en gang .. men så lenge de ikke er vonde , er de helt ufarlige

Har det her også.. Ofte! Har forstått at det er ganske vanlig :)

jeg fikk ikke kynnere før jeg var i uke 36, eller enda lenger ut... jeg aner ikke om det er vanlig å ha det så tidlig :P

Hmmm.... Har saumfart internett nå, og der står det både at leger sier det er helt ufarlig så tidlig, men også at noen har blitt sykemeldt resten av svangerskapet på grunn av det... Forvirrende... Er bedre i dag da, så får vente å se! :)

Ja, sist jeg gikk gravid hadde jeg mye kynnere og legen sykmeldte meg et par dager for at jeg skulle ta det roligere og se om det ble bedre.

I forrige svangerskap fikk jeg kynnere tidlig, uke 16-17 mener jeg.. Og de ble vonde, så jeg måtte ta det veldig med ro resten av svangerskapet.. Det høres ut som kynnere du har ja, men det er som du har lest, helt ufarlig så lenge det ikke blir vondt. For meg ble det som om at jeg konstant trente magemuslkler på en vond måte om du forstår.. ring å få deg en time hos jm om du er uskikker! Har også kynnere nå, er i uke 15 med tvillinger da vel å merke, men bryr meg ikke så lenge det ikke er vondt.. Lykke til!

Jeg får alltid kynnere etter samleie. Det er litt vondt og ubehagelig, men samtidig er det godt å kjenne tegn på at en er gravid:-)

Back
Topp