Kynnere

Perna

Glad i forumet
Er det flere som har MYE kynnere? Jeg hadde mye kynnere når jeg var gravid sist, men denne ganger er det mer og de har begynt tidligere.

Satt i sengen og slappet av i går, så kom det en etter den andre. Samme nå sitter i sofaen og slapper av og det kommer en kynner etter den andre. Kan ikke si de er regelmessige, Men liker ikke at de kommer når jeg slapper av, for de pleier å komme når jeg evt er stresset eller anspent.. 

Jeg har også mye kynnere, og det begynte tidlig. Veldig ofte når jeg ligger i senga eller slapper litt av i gostolen, kan komme flere på rekke og rad, eller også noen som varer leeenge. Idag har de kommet sånn i hytt og pine når jeg har gått, stått eller sitti/liggi. Tror det er veldig opp og ned hvordan folk har det, men jeg er ikke bekymret, har hatt det sånn de andre gangene også :) er foresten 21+6 idag :)

Vært litt plaget siste dagene. Merker de kommer når jeg slapper av, etter å ha stresset eller buret tungt.

Jeg er første gangs gravid, og vet egentlig ikke helt hva kynnere er.. Men har en del mensliknende smerter i tillegg til litt murring nederst i ryggen.. Men dette er mer mer jevnt hele tida, og ikke i noen minutter som noen beskriver at kynnere varer. Men har også følt at magen blir skikkelig oppblåst/ sprengt, eller hva jeg skal kalle det. Har kjent dette noen ganger når jeg sitter og spiser middag, har trodd at det kanskje er litt mindre plass til maten, og at det er derfor jeg plutselig føler meg stappmett :-D (selv om jeg ikke har spist veldig mye). Kanskje det er kynnere jeg har hatt?

Hadde kynnere tidlig og ofte sist og det er enda verre denne gangen. Har kynnere neste hver kveld (5-7 kvelder i uka) når jeg legger meg og ofte når jeg sitter i sofaen, sitter på jobb, er på trening, eller egentlig uansett hva jeg gjør. Kommer flere og mer intense om jeg har hatt en stress dag, men de går bort av seg selv, så stresser ikke med det. Nevner det nok på JM timen, men tror nok det ikke er noe farlig.

Back
Topp