Kynnere

Hønepøne+2

Gift med forumet
Merker at jeg til tider får kjempehard mage. Akkurat som kynnere. Noen som vet når man kan få kynnere? Fikk det veldig tidlig sist, men husker ikke nøyaktig når. Noen andre som har det sånn?

Jeg skjønner følelsen. Jeg hadde MYE kynnere sist gang, men nå føler jeg det litt mildt 10 cm under navlen og nedover. Har kjent litt etter i dag, og det er følelsen av kynnere. Jeg aner ikke når det er normalt og begynne å få kynnere, men det kommer kanskje tidligere andre gang. 

Ja det har jeg også opplevd, og har lurt på det samme. Kommer når jeg går i oppover bakke!!

Tror nok ikke det er kynnere så tidlig.. det oppstår ikke før rundt uke 20 ca. det kan godt være ligamentene som strammer seg, veldig vanlig. det er de senene som "holder" livmoren på plass. og som strekker seg når livmoren vokser. veldig vanlig å få vis en går, reiser seg opp ol.

Kan få kynnere før veke 20. Eg gikk det veldig tidlig sist. Magen blei helt skeiv. Hadde kynnere da jeg var på UL i veke 18 og da sa jm det var kynnere. Er begynt å merke det no og, men magen er ikkje begynt å bli skeiv enda

Har lurt på det samme. Jeg får det spes på kvelden, så vet ikke om det er fordi jeg er overmett eller hva..  Kjennes ut som kynnera etter hvordan jeg husker de fra sist gang hvertfall.

Jeg fikk også kynnere før uke 20 sist svangerskap..... kjenner det veldig igjen!!!

aha,da er det det jeg har opplevd da kanskje .
Kjenner at det stammer seg,så det er sikkert kynnere

Kynnere kan komme i hele svangersapet, men det er ikke så vanlig å kjenne dem før 2. trimester. Men det er heller ikke umulig.
En mulighet er også at det kun er magekrampe pga mer luft osv som gjør at magen strammer seg i tak. Hvis det er kynnere så er det jo kun livmoren som strammer seg så det bør ikke påvirke magen så langt over skambenet.

Back
Topp