Kynnere vs maserier

<3 BAMBINO E>

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hva er eller hvordan kjenner man egentlig forskjell ? Er andregangs jo men kjente ingen av delene sist svangerskap og nå har jeg "bare" hatt kynnere i lang tid såvidt jeg vet..

På "mobben"

Jordmor forklarte at maserier er så og si det samme som kynnere, men de gjør "vondt" og kynnere skal ikke gjøre vondt, med de har samme oppgave med å trekke sammen og gjøre livmora klar til fødsel:D

Synes liksom kynnerne mine alltid har vært på grensa til å være vonde jeg da,
men nå mener jeg det er maserier når de kommer så ofte som de gjør -og gjør vondt.. men tar seg liksom aldri opp..
kynnerne er ubehagelige som vanlig, tungt å puste bl.a.

Synes det er vanskelig å skulle si noe om hva som er hva selv jeg, hva i allverden er det jeg kjenner? :P

Vesst eg har skjønt det rett så e det stortsett det samme.... :)
Ingen av dem gjør nåkka framgang i forbindelse med modning og fødsel, e bærre livmora som "trene"....

Skjønner ikke helt forskjellen jeg heller...
Mine kynnere er alltid ubehagelige, og til tider også vonde og regelmessige, men har aldri tenkt på at det er maserier :P

Jeg synes det er forskjell. Kynnere er bare magen som strammer seg, vanskelige å ta tiden på, ikke regelmessige eller vonde, mens maserier ligner på rier: er vonde/ubehagelige, er lette å ta tiden på, men er ikke regelmessige og tar seg ikke opp. Forandrer seg når man står/går (verre) eller legger seg ned (bedre)..

Back
Topp