Kynnere vs maserier

Mon

Andre møte med forumet
Jeg har den siste tiden vært plaget av kynnere (tror jeg)  
det strammer seg i magen (som regel overste del av magen og litt i halsen) og kan vare fra 30 sek til 1 min. Det forsvinner ikke selv om jeg forandrer stilling eller legger med ned.
Tvert i mot så fikk jeg ca 20 slike strammninger på 1 time i går kveld da jeg lå på sofaen. Det er ikke smertefult! Bare ubehagelig.

Jeg er bare i uke 33 så jeg tror ikke at dette er rier. Men hva er forskjellen på maserier og kynnere? Leser stadig at kynnere skal gå over når en forandrer stilling men dette er ikke tilfelle.

Noen som vet hva dette er? Og evt hva som kan gjøres for å redusere det? 

Kynnere skal ikke gjøre vondt.. det gjør maserier i allefall de jg har..

Jeg har hatt masse kynnere alle mine 3 svangerskap, fra og med uke 30 har de blitt mer ubehageligr, og om jeg har hatt en aktiv dag eller er stressa kan de faktisk gjøre småvondt.. Men beleve me, du KJENNER når det er rier ;) Mine kynnere forsvinner ikke selv om jeg forandrer stilling, og kan vare opp til 30 sekunder..
Men for all del, er du usikker er det bedre med en sjekk for mye enn forlite :)

Mine kynnere forsvinner heller ikke, de kan vare opp til to minutter, og er til tider svært ubehagelige, nesten vonde. Men er fortsatt bare kynnere :-)

Trodde kynnere og maserier va det samme jeg??!! 

Ikke vet jeg 
  - hi hi!!

** sladrer med moto2 & kluten **

Ticker id: PJa0

Ticker id: 733M    Ticker id: PAYq

Sniiiker.........

Jeg hadde kynnere fra uke 17 sist, tidvis smertefulle, og fikk beskjed om at det var uaktuelt å jobbe 100% pga stress på jobben.

Hva som er forskjellen på kynnere og maserier... Tja, Maserier er kanskje betegnelsen når de er kraftigere. Jeg hadde maserier i forbindelse med fødselen, 40 timer med kraftige rier 100% uten effekt :p (slitsomt). Kynnerne taklet jeg fint, under maseriene måtte jeg stoppe opp og puste og konsentrere meg fordi de var vonde.

Men var forskjell til riene som hadde effekt, altså, de gjorde vondt på en annen måte.

Uansett; hvis du har sammentrekninger i livmoren som blir regelmessige, skal du kontakte føden for sjekk - fikk jeg beskjed om :)

Ja jeg tok kontakt med lege å vart100% sykemeldt. Litt kjedelig da jeg blir veeeeeeeeeldig rastløs av å ikke jobbe. Men jeg har tatt opp strikking og hekling :). Rekker med jeg kommer til å streve mye med å lære meg dette så da går kanskje tiden litt raskere :)

Back
Topp