Kynnere uke 18

mammatilkh

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er i uke 18 og har de siste to dagene hatt mye kynnere! Føler magen konstant er steinhard. Er dette normalt? 9 år siden forrige graviditet.
 
Husker sist svangerskap så startet kynnerene i uke 14 å varte ut svangerskapet :happy: helt normalt sa lege og jordmor da:happy:
 
Har hørt at det er normalt så lenge de ikke blir regelmessige, som rier. Slik jeg skjønner det har noen masse kynnere mens andre merker knapt ingneting:p
 
Hadde mye kynnere i mitt første svangerskap, og de begynte rundt uke 18. Som de over sier er det normalt så lenge det ikke er smertefullt og G de ikke kommer tett som rier. Noen ganger er det ulike aktiviteter som trigger kynnere, så det kan være greit å være litt observant på det.
 
Jeg opplever også en del kynnere og hatt det av og på siden uke 16 (18+2 nå). Var hos jordmor på tirsdag og hun sa også at det var helt normalt <3
 
Jeg er førstegangs og opplevde kynnere for første gang i forrige uke (er nå 19+3). Jeg ble stresset, kjentes ut som at magen «knøt seg», uten at det var vondt. Spurte jordmor, som sa at dette er livmorens måte å forberede seg til fødsel på.
 
Dette er min første så vet ikke akkurat hva som er normalt og ikke, men har hatt dette selv en periode nå og noen ganger så lurer jeg veldig på om det er normalt eller ei. Men så har jeg slappet av eller snudd meg/ byttet ligge stilling og dahar det oftest gått over nesten med det samme :)
 
Jeg har mye kynnere, men ikke vonde. Har de flere ganger om dagen og har hatt det siden uke 20 ca. Merker forskjell om det er en aktiv dag, da synes jeg det er flere kynnere enn på en rolig dag.
 
Jeg hadde omtrent ikke kynnere i forrige svangerskap (kjente dem bare ca 1 uke før fødsel). Denne gangen har jeg MASSE! Kan variere litt med dagsform og aktivitet, men veldig uvant. Eller, nå har jeg hatt det sånn i sikkert 2mnd (er i uke 29 nå) så begynner på et vis å bli vandt med det. Både jordmor og lege bekrefter at det er normalt og alt ser bra ut med magen og babyen.
 
Går det an å ikke få kynnere i det hele tatt? Er 28 uker og har ikke kjent noe tror jeg.
 
Jeg er u uke 26 og har veldig mye kynnere etter fysisk aktivitet. Tror i hvertfall det er kynnere, vet ikke helt hvordan det kjennes ut.
 
Back
Topp