Kynnere uke 16

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei

Jeg er 2. gangs gravid, og har i noen dager nå hatt det jeg kjenner igjen som kynnere. i tillegg til at magen blir hard, og at det "slites" i livmoren kjenner jeg en type menssmertelignende smerte i nedre del av magen. Har vært en del sliten i det siste, da jeg jobber 100%.
Litt bekymret, og lurer på om det er normalt, og hva jeg eventuelt bør gjøre. Takk for svar :-)

Hilsen gravid og bekymret

Hei!

Nå sier du ikke noe om hvor langt du er i svangerskapet, men kynnere er ikke uvanlig når du begynner å komme et stykke på vei. Livmoren strammer seg, og øver seg til fødsel, og dette er helt utenfor din kontroll! En kan også få litt mensmurring nederst i magen.
Vet ikke hva du jobber med, om det er tunge løft, mye gåing og ståing?
Ofte kan arbeidsgiver med enkle grep gjøre livet lettere for gravide.
Hvis dette er noe som oppstår pga jobben din, og forverres, ville jeg ha snakket med arbeidsgiver, for om mulig å endre litt på arbeidsoppgaver.
Er det uavhengig av jobb, er det kanskje et lite hint om å ta det litt mer med ro- ikke kjøre på uten pauser innimellom!
Kynnere i seg selv er heller ikke farlig, så så sant det ikke blir mye verre, og du plages av nedtrykksfølelse, hadde jeg ikke vært så veldig rart for det :)

Masse lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp