Kynnere, trenger råd

kikki^

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har i hele svangerskapet vært noe plaget med kynnere.. Men nå i helgen har disse tatt seg kraftig opp.. De kommer og går hele dagen, uansett om jeg sitter i ro eller beveger meg... Det er virkelig tak i de også, kjenner det på en måte helt ned i underlivet.. Ikke sånn fryktelig vondt, men kjenner det GODT. Vurderer å ringe føden for å forhøre meg, men redd for å mase unødig.. Har tidligere vært på UL for å sjekke pga kynnere og nedpress....
Noen med erfaringer/råd? Hva ville dere gjort? Er 32+5

Jeg har i hele svangerskapet vært noe plaget med kynnere.. Men nå i helgen har disse tatt seg kraftig opp.. De kommer og går hele dagen, uansett om jeg sitter i ro eller beveger meg... Det er virkelig tak i de også, kjenner det på en måte helt ned i underlivet.. Ikke sånn fryktelig vondt, men kjenner det GODT. Vurderer å ringe føden for å forhøre meg, men redd for å mase unødig.. Har tidligere vært på UL for å sjekke pga kynnere og nedpress....
Noen med erfaringer/råd? Hva ville dere gjort? Er 32+5

Høres ut som meg de siste dagene det. Gikk fra merkbare kynnere til VONDE kynnere og nedpress. Jeg drøyde ett døgn før jeg bestemte meg bare for å ringe, (etter litt press fra samboer og.) Jeg ble tatt veldig på alvor, og alt var jo fint. Det hjelper veldig psykisk å vite at det ikke er noe galt, at cervix er lukket og baby har det bra, og damene jeg pratet med var så hyggelige og sa at man skal aldri nøle med å ringe. Mye bedre med en gang for mye, enn en gang for lite.
Så mitt råd til deg er at når du føler selv at nå er det kanskje på tide å bare ta en telefon, så gjør det. Enten ber de deg komme en tur, eller så får du beroligende tips og råd som du kanskje ikke hadde tenkt på! Lykke til.

Om du er urolig og ikke klarer å slå deg til ro med at det ikke er noe farlig, så syns jeg du skal ringe. Det skader ikke å ta en telefon og forhøre seg litt, så kan du slappe av mye lettere etterpå :-) Kynnere skal jo ikke gjøre direkte vondt, og ikke være regelmessige.. Så om de plutselig har begynt å bli litt vonde er det kanskje greit å høre :-)

Jeg syns du skal ringe føden jeg, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :) Lykke til!

De river godt her og nå når jeg har kynnere, har både nedpress og kynnerene er tydlig sterkere...! Har vært på flere kontroller i forhold til masse og sterke kynnere siden uke 20 :) Jeg har fått beskjed om at jeg skal ringe med en gang dersom jeg føler meg usikker eller har ubehag.. Ta deg en tlf dersom du føler for det :)

Jeg synes du skal ringe! Kynnere skal gi seg i intensitet når man legger seg ned/slapper av. Håper du oppdaterer :)

Jeg har vært plaget med mye kynnere fra tidlig i svangerskapet. I uke 24 og i uke 26 opplevde jeg særdeles mye og ingenting hjalp. De ble etterhvert regelmessige og ganske intense. De to gangene måtte jeg inn til sjekk på sykehuset, heldigvis var livmorhalsen lang og lukket, men etter dyrkning av urinprøve viste det seg at jeg gikk med en kraftig urinveisinfeksjon, og når jeg fikk behandling for det har de verste kynnerne gitt seg. Så det kan være veldig lurt å få utelukket noe som er med på å forverre de :) Jeg anbefaler på det sterkeste å få dette undersøkt så raskt som mulig.

Jeg ville tatt en telefon! Heller en gang for mye enn en gang for lite.
Har selv vært inne og sjekket livmorhalsen pga. sterke og regelmessige kynnere, og det hjelper å bli roet litt ned og vite at alt er som det skal :)

Da er jeg tilbake hjemme fra sykehuset.. Sterke regelmessige kynnere/små rier.. Slapp såvidt unna innleggelse, men fikk med Bricanyl hjem som jeg skulle prøve..
Men er litt usikker på det med tanke på at det kunne medføre en del bivirkninger som hjertebank osv...

Hvordan så livmorhalsen ut da? Hadde den blitt påvirket noe? Håper alt så bra ut! :)

Har du vært plaget med hjertebank i svangerskapet, siden du er bekymret for akkurat den bivirkningen?
Jeg ville nok ha prøvd medisinen siden du har fått den forskrevet, men være litt obs på bivirkningene og ta en telefon til sykehuset dersom du skulle kjenne noe ubehag ;)

Da er jeg tilbake hjemme fra sykehuset.. Sterke regelmessige kynnere/små rier.. Slapp såvidt unna innleggelse, men fikk med Bricanyl hjem som jeg skulle prøve..
Men er litt usikker på det med tanke på at det kunne medføre en del bivirkninger som hjertebank osv...

Jeg ville brukt medisinen hvis du fikk den på sykehuset :) Hjertebank er ikke farlig, bare litt ubehagelig, og skulle det bli ille kan du jo bare ringe opp igjen :)

Back
Topp