Kynnere som tar pusten fra meg

strikkemamma

Forumet er livet
September To Remember 2022
Har dette svangerskapet hatt helt andre kynnere enn med storebror, men til nå har de vært tolererbare.

Men, hele veien har de gitt meg en følelse av at det blir tyngre å puste, og det har vært verre når jeg ligger. Nå, de to siste dagene har de nått nye høyder. De har vært ubehagelige når jeg sitter, men nå er de verre enn noen gang, og jeg får en følelse av å ikke helt få puste, og jeg får ikke sluppet unna.

Har ikke kjent denne følelsen siden jeg fikk HELLP etter sist svangerskap, men da var det trykk og smerte, nå har jeg ingen smerte.

Noen som har vært borti lignende? Har nevnt det tidligere for JM (har time der i morgen) og hos overlegen for to uker siden, og virket ikke som at han hadde hørt om det før... noen??

Kynnerne jeg har hatt siste måneden har gjort det vanskelig å puste. Nesten som lungene trekker seg sammen og, jeg blir svimmel og må etterpå sitte og trekke pusten dypt noen ganger.

Kynnerne jeg har hatt siste måneden har gjort det vanskelig å puste. Nesten som lungene trekker seg sammen og, jeg blir svimmel og må etterpå sitte og trekke pusten dypt noen ganger.
Ja blir noe sånt. Kjenner på svimmelhet og høy puls nå, og det har jeg ikke kjent før...

Ja blir noe sånt. Kjenner på svimmelhet og høy puls nå, og det har jeg ikke kjent før...
Har hatt det ganske likt under kynnerne de siste ukene, men det er 10x verre under riene jeg har hatt siste døgnet. Men da kommer også smerter i mage og rygg, det gjorde det ikke med kynnerne.

Har hatt det ganske likt under kynnerne de siste ukene, men det er 10x verre under riene jeg har hatt siste døgnet. Men da kommer også smerter i mage og rygg, det gjorde det ikke med kynnerne.
Har heldigvis ikke noe særlig smerter, av og til litt smertefulle trykk over magen, men det kjennes mer ut som at det er fordi lille ligger med ryggen ut, og det blir veldig trangt!

Her også kjennes kynnerne som om brystet snører seg sammen og at jeg ikke får puste. Kjente de ikke på samme måte sist. Når de er kraftige kjenner jeg det stramme seg i ryggen, kjente aldri kynnerne eller riene i ryggen sist. Har fått bekreftet fra jordmor at det er vanlig å kjenne kynnere på forskjellig måte. Og ei jeg jobber med som har termin i september og venter nummer to har det på samme måte.

Jeg også har veldig kraftige kynnerene. Står jeg, så må jeg sette meg og puste [emoji85]

Ja, jeg kjenner det opp i brystet og noen ganger går det helt opp i skuldrene. Kjennes ut som halsen snører seg sammen. Har ikke vært såå ille og ofte denne gangen, men sist graviditet så plaga det meg mye mer. Husker jeg snakka med jordmora om det da som sa at noen kunne kjenne det sånn og at jeg også googla meg frem til at det er normalt.

Har ekstra press på lungene både med og uten kynnere. Spesielt om jeg ligger på ryggen. Merker kynnerne blir mer og mer ubehagelige nå. Må puste meg igjennom dem og aller helst sette meg ned og hvile. Spesielt om lillebror er aktiv på sparkefronten samtidig.

Jeg blir så fascinert. Jeg har angivelig aldri kjent en kynner i hele mitt liv, som jeg vet om. Det jeg trodde var kynnere ved 2. fødsel viste seg å være rier. Sprøtt. Jeg tror kanskje jeg bare skal være glad til, men som tredjegangsfødende er det allikevel rart å ikke vite helt hva folk snakker om.

Godt at jeg ikke er alene :) Jm sa det kunne komme av at de store blodårene fikk trykk på seg nå som det var så trangt, men tungt er det altså [emoji33]

Jeg blir så fascinert. Jeg har angivelig aldri kjent en kynner i hele mitt liv, som jeg vet om. Det jeg trodde var kynnere ved 2. fødsel viste seg å være rier. Sprøtt. Jeg tror kanskje jeg bare skal være glad til, men som tredjegangsfødende er det allikevel rart å ikke vite helt hva folk snakker om.
Jeg er bare taknemmelig for at jeg som tredjegangs ikke vet hva en kynner er:-)

Ja, det er rart, men jeg er nok ikke så veldig lei meg akkurat.
Det holder lenge med en kranglete rygg og dårlig søvn. Trenger ikke flere plager:-)

Det holder lenge med en kranglete rygg og dårlig søvn. Trenger ikke flere plager:)

Sant, så sant. Vi har de samme plagene der.

En annen ting; når «kynnerne» kommer så er det mer sikkert at det er fødsel. Trenger liksom ikke lure like mye.

Sant, så sant. Vi har de samme plagene der.

En annen ting; når «kynnerne» kommer så er det mer sikkert at det er fødsel. Trenger liksom ikke lure like mye.
Jepp. Jeg har visst at det er fødsel på gang i timesvis før takene har vært i nærheten av vonde.

Back
Topp