Kynnere/sammentrekninger?

Martyjens

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Noen som har opplevd dette allerede? Jeg kjenner svake sammentrekninger i mage/livmor av og til, som ikke er vonde.

Ja! Tror jeg har hatt det flere ganger. Syns det var/er ganske ubehagelig.. Er bare
15 uker på vei. Har kjent kynnere før med førstemann, men det var mer mot slutten så syns det var litt rart å kjenne det så tidlig!

Ja, har kjent det tidsvis en stund. Trodde det var alt for tidlig, men fikk og høre på UL at Braxton-Hicks kontraksjoner (de man hører om på tv som "falske" rier) kan gi inntrykk av trangere forhold i livmoren. Lurer på om det er det samme som kynnere

Ja! Tror jeg har hatt det flere ganger. Syns det var/er ganske ubehagelig.. Er bare
15 uker på vei. Har kjent kynnere før med førstemann, men det var mer mot slutten så syns det var litt rart å kjenne det så tidlig!
Ja, er en litt uvant følelse. Jeg er 17 uker på vei, men har kjent det fra rundt 15 uker jeg også. Har undersøkt litt på nett, og ser at alle får kynnere fra uke 12-13, men ikke alle kjenner det.

Ja, har kjent det tidsvis en stund. Trodde det var alt for tidlig, men fikk og høre på UL at Braxton-Hicks kontraksjoner (de man hører om på tv som "falske" rier) kan gi inntrykk av trangere forhold i livmoren. Lurer på om det er det samme som kynnere
Ja, tror Braxton-Hicks er det samme som kynnere, men at det kalles det dersom du får den før halvgått svangerskap. Har prøvd å Google litt. Bra å høre at flere har opplevd dette, det er nok normalt :-)

Det er det samme som
Kynnere

Har det mye selv. Syns det er skikkelig ekkelt. Får nesten en sånn følelse av å bli kvalt. Hadde det fra uke 15 i første svangerskap. Denne gangen startet det nesten med en gang.

16+1 og har kjent på kynnere ganske lenge nå. Husker ikke når de startet, men mener det var før uke 12. Forrige svangerskap hadde jeg også mye kynnere, men var hele tiden usikker på om det var det jeg kjente.

17+1 og hatt kynnere siden uke 12. Er andregangs og mine er såpass merkbare at om jeg ligger på ryggen står livmora ut av magen som en ball.. Skikkelig ubehagelig[emoji85]

Er førstegangs, og har kjent sammentrekninger siden uke 13. Virker som om det er veldig unormalt med kynnere/sammentrekninger så tidlig i svangerskapet når man er førstegangs. Kanskje det kan være noe annet jeg har? Livmoren blir veldig hard, og trekkes på en måte lengre oppover mot navlen. Er ubehagelig, og kan kjenne det 1-2 ganger i løpet av dagen. Spesielt etter dobesøk (og alltid etter samleie). :)

Er førstegangs, og har kjent sammentrekninger siden uke 13. Virker som om det er veldig unormalt med kynnere/sammentrekninger så tidlig i svangerskapet når man er førstegangs. Kanskje det kan være noe annet jeg har? Livmoren blir veldig hard, og trekkes på en måte lengre oppover mot navlen. Er ubehagelig, og kan kjenne det 1-2 ganger i løpet av dagen. Spesielt etter dobesøk (og alltid etter samleie). :)
Er nok kynnere du opplever høres det ut som :-) Har snakket med jordmor nå som sier alle har kynnere fra uke 12-13, men at ikke alle og spesielt førstegangsfødene ikke nødvendigvis kjenner det så tidlig, selv om det også er innenfor normalen å kjenne det også.

Jeg er 19 uker og dette er nr 3. Vet ikke om det er kynnere, men magen blir ofte ganske hard. Men det går over like fort som det kommer.

Back
Topp