Kynnere. Så mange kynnere

Husker sist svangerskap fikk jeg kynnere etter sex! Helt grusomt! Men denne gangen kan vi ikke ha sex enda, men hadde nok ikke hatt sex om jeg fikk kynnere etterpå. Tenker kroppen sier det er nok.
jeg kjenner kynnere tidlig her også. Fikk beskjed av sykehuset at om jeg kjenner de skal jeg sitte meg ned og slappe av og avslutte aktiviteten som gav meg kynnere.
 
aah idag har jeg hatt kynnere tror jeg. enormt med "menstruasjonssmerter" som satt skikkelg i ryggen og i nedre mageregion. varte rundt 20 minutter, hjalp å bevege seg litt og strekke litt. auch.

Har følt meg litt uttafor de siste dagene og har sånn rar følelse, men babyen er helt fin og alt. Er nok bare meg.
 
aah idag har jeg hatt kynnere tror jeg. enormt med "menstruasjonssmerter" som satt skikkelg i ryggen og i nedre mageregion. varte rundt 20 minutter, hjalp å bevege seg litt og strekke litt. auch.

Har følt meg litt uttafor de siste dagene og har sånn rar følelse, men babyen er helt fin og alt. Er nok bare meg.

Det hørtes ikke ut som kynnere slik jeg opplever det. Aldri hatt kynnere som har gjort noe annet enn at magen ble en hard ball og jeg følte meg litt støl i magemusklene, aldri kjent noe i ryggen. Men kanskje de er vonde for noen?
 
Det hørtes ikke ut som kynnere slik jeg opplever det. Aldri hatt kynnere som har gjort noe annet enn at magen ble en hard ball og jeg følte meg litt støl i magemusklene, aldri kjent noe i ryggen. Men kanskje de er vonde for noen?
Hele dette svangerskapet har bare vært smerte og elendighet så jeg tviler ikke på det er teite vonde kynnere :D:p

Var til sjekk på KK lørdag for jenten har endret bevegelsesmønster men absolutt alt er fint.
Er bare meg som er elendig :confused:
 
Hele dette svangerskapet har bare vært smerte og elendighet så jeg tviler ikke på det er teite vonde kynnere :D:p

Var til sjekk på KK lørdag for jenten har endret bevegelsesmønster men absolutt alt er fint.
Er bare meg som er elendig :confused:

Uff, høres slitsomt ut. Bra vi snart er i mål da! Håper du får en fin fødsel etter et slitsomt svangerskap. :)
 
Jeg er hypervigilant så jeg kjenner kynnere veldig godt i omtrentlig hele kroppen. Selve magen blir bare hard som en ball men jeg kjenner hva det gjør med kroppen ellers også. Ganske mye som er i sving hos meg ihvertfall men når det gjør vondt virker det mer som at der sitter i magemusklene eller nerver etc rundt livmoren og ikke i selve livmoren. Kan ikke så mye om anatomien som ligger rundt men ihvertfall ikke selve livmor.
 
Dere som har kynnere. Opplever dere at pusten blir tyngre under kynnerene? Jeg får tyngre for å puste under sterke kynnere. Og noen ganger kan jeg kjenne at en kynner er på gang akkurat fordi pusten blir tung. Slik opplevde jeg ikke sist svangerskap, men antar at det er fordi livmoren presser mot lungene?
Ja, noen ganger kjenner jeg det i brystet. Og er de skikkelig harde så blir jeg helt varm i toppen også! Det er litt ubehagelig. Heldigvis er ikke alle slik. Noen strammer kun i magen.

I går hadde jeg veldig masse kynnere gjennom dagen, både i aktivitet og hvile. Har vært sånn de andre gangene også, så er ikke bekymret☺️
 
Jeg hadde MASSE kynnere fra rundt uke 15 i første svangerskap. Husker jeg satt på jobb og noterte at de tidvis kom hvert 5 min. Veldig slitsomt!:woot: Nå i andre svangerskap har de ikke tiltatt skikkelig i hyppighet før nå siste 2-3 ukene. 31+5 i dag. Sist var jeg nervøs for prematur fødsel pga den voldsomme kynneaktiviteten. Legen sa da at mye kynnere ikke var forbundet med for tidlig fødsel, men heller ofte effektiv/rask fødsel. Det stemte godt for meg sist. Barnet kom på termin, men gikk fra 2 cm til full åpning på under 1,5 time:)
 
Ja, noen ganger kjenner jeg det i brystet. Og er de skikkelig harde så blir jeg helt varm i toppen også! Det er litt ubehagelig. Heldigvis er ikke alle slik. Noen strammer kun i magen.

I går hadde jeg veldig masse kynnere gjennom dagen, både i aktivitet og hvile. Har vært sånn de andre gangene også, så er ikke bekymret☺️
Jeg har på en måte også blitt vant til det nå. Puster meg gjennom og prøver å slappe av. Har også noen kynnere med tung pust og noen uten. Var til kontroll for to dager siden og der ble livmorhalsen målt til 3,1, som er helt innafor. For fire uker siden var den 3,3. Da vet jeg at aktivitetsnivået jeg har hatt siden forrige kontroll også er innafor, så det er en slags trygghet :)
 
Jeg hadde MASSE kynnere fra rundt uke 15 i første svangerskap. Husker jeg satt på jobb og noterte at de tidvis kom hvert 5 min. Veldig slitsomt!:woot: Nå i andre svangerskap har de ikke tiltatt skikkelig i hyppighet før nå siste 2-3 ukene. 31+5 i dag. Sist var jeg nervøs for prematur fødsel pga den voldsomme kynneaktiviteten. Legen sa da at mye kynnere ikke var forbundet med for tidlig fødsel, men heller ofte effektiv/rask fødsel. Det stemte godt for meg sist. Barnet kom på termin, men gikk fra 2 cm til full åpning på under 1,5 time:)

Så herlig med effektiv fødsel! Sist gang hadde jeg også masse kynnere og fødte i uke 34. Skikkelig treg åpningstid for meg den gangen, holdt på i over et døgn :sour: Håper det blir motsatt denne gangen med ingen prematur fødsel, men effektiv fødsel ved termin! :D
 
Jeg har hatt kynnere siden starten, føles det ut som.. i alle fall siden uke 12. Det var ikke alltid jeg merket de i begynnelsen men fikk mange da jeg hvilte, og syntes det var ekstremt spennende å kjenne livmora hver gang. Men nå er de slitsomme.

Hvis det er dager hvor jeg har hatt det travelt på jobb så kjenner jeg det spesielt godt på kvelden. Noen ganger blir det tungt å puste, andre ganger kan de være litt ubehagelige. Jeg tar det som et tegn på at kroppen kanskje har jobbet litt for hardt nylig.

Også får jeg håpe det betyr at jeg får en effektiv fødsel :p
 
Så herlig med effektiv fødsel! Sist gang hadde jeg også masse kynnere og fødte i uke 34. Skikkelig treg åpningstid for meg den gangen, holdt på i over et døgn :sour: Håper det blir motsatt denne gangen med ingen prematur fødsel, men effektiv fødsel ved termin! :D
Ja, eneste ulempen var at riene da haglet i åpningsfasen. følte jeg sprengte smerteskalaen og fikk absolutt ingen pauser:woot:. Regner med at det kommer til å gå fort og intenst denne gangen også, så må bare stålsette meg med tanke på riene:wideyed:.
 
Jeg hadde MASSE kynnere fra rundt uke 15 i første svangerskap. Husker jeg satt på jobb og noterte at de tidvis kom hvert 5 min. Veldig slitsomt!:woot: Nå i andre svangerskap har de ikke tiltatt skikkelig i hyppighet før nå siste 2-3 ukene. 31+5 i dag. Sist var jeg nervøs for prematur fødsel pga den voldsomme kynneaktiviteten. Legen sa da at mye kynnere ikke var forbundet med for tidlig fødsel, men heller ofte effektiv/rask fødsel. Det stemte godt for meg sist. Barnet kom på termin, men gikk fra 2 cm til full åpning på under 1,5 time:)

Håper dette kan bety jeg får en rask fødsel. Sist gang tok det 37.5t, med 15t i aktiv fødsel. Veldig slitsomt.
 
Ja, eneste ulempen var at riene da haglet i åpningsfasen. følte jeg sprengte smerteskalaen og fikk absolutt ingen pauser:woot:. Regner med at det kommer til å gå fort og intenst denne gangen også, så må bare stålsette meg med tanke på riene:wideyed:.

Ja, det kan jeg tenke meg! Søsteren min har hatt slike fødsler, og det var intenst. Fikk du noe smertestillende da?
 
Ja, det kan jeg tenke meg! Søsteren min har hatt slike fødsler, og det var intenst. Fikk du noe smertestillende da?
Ja, jeg fikk lystgass etter hvert, men det ble ikke akkurat smertefritt av den grunn:dead:. Spent på om smertene blir like heftige neste gang også:wideyed:
 
Har også hatt mange kynnere nå de siste dagene, spesielt i dag og i går... Er nå 30+3.
Har hatt en del hele svangerskapet, men nå føler Eg at Eg får de uansett om Eg er i bevegelse eller ikke...
Noen er skikkelig ubehagelige og. Men kjenner d bare i magen, og at pusten blir mer anspent og at Eg av og til må puste meg igjennom de...
Tenker om dette fortsetter i morgen og, må eg kanskje ringe å høre om Eg bør ha en sjekk? Eller....
Når skal enn liksom bli bekymret?
 
Har også hatt mange kynnere nå de siste dagene, spesielt i dag og i går... Er nå 30+3.
Har hatt en del hele svangerskapet, men nå føler Eg at Eg får de uansett om Eg er i bevegelse eller ikke...
Noen er skikkelig ubehagelige og. Men kjenner d bare i magen, og at pusten blir mer anspent og at Eg av og til må puste meg igjennom de...
Tenker om dette fortsetter i morgen og, må eg kanskje ringe å høre om Eg bør ha en sjekk? Eller....
Når skal enn liksom bli bekymret?

Lurer litt på det samme. I kveld har jeg hatt kynnere som minner mye mer om rier, i forhold til at de sitter i ryggen og hele mageregionen.
Men samtidig har jeg vært altfor mye på beina i dag, løftet ting og ryddet. Tror heller jeg skal ta det som et tegn på å slappe av og roe ned. Hvis det ikke gir seg til i morgen, så ringer jeg nok legen og hører.
 
Lurer litt på det samme. I kveld har jeg hatt kynnere som minner mye mer om rier, i forhold til at de sitter i ryggen og hele mageregionen.
Men samtidig har jeg vært altfor mye på beina i dag, løftet ting og ryddet. Tror heller jeg skal ta det som et tegn på å slappe av og roe ned. Hvis det ikke gir seg til i morgen, så ringer jeg nok legen og hører.
Ja, d er d eg og tenker... Gjorde mye i går, som nok var litt formye... Og i dag og har d blitt litt...
Men kjenner at fortsetter d sånn fremover at ferien blir brukt til ingenting pga at Eg må begrense meg, synes jeg d er kipt å bruke mine ferieuker på dette... Kanskje Sykemelding er best... Om d går...
 
Jeg hadde MASSE kynnere fra rundt uke 15 i første svangerskap. Husker jeg satt på jobb og noterte at de tidvis kom hvert 5 min. Veldig slitsomt!:woot: Nå i andre svangerskap har de ikke tiltatt skikkelig i hyppighet før nå siste 2-3 ukene. 31+5 i dag. Sist var jeg nervøs for prematur fødsel pga den voldsomme kynneaktiviteten. Legen sa da at mye kynnere ikke var forbundet med for tidlig fødsel, men heller ofte effektiv/rask fødsel. Det stemte godt for meg sist. Barnet kom på termin, men gikk fra 2 cm til full åpning på under 1,5 time:)
Aldri hørt at det er forbundet med effektiv/rask fødsel, men det var en skikkelig gladmelding! Har hatt kynnere siden uke 17, er nå i uke 35. Det har vært min eneste plage i svangerskapet.
 
Back
Topp