Kynnere, rier, eller bekkenløsning ??

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Hva er egentlig forskjellen på desse ? Eller hvordan oppleves de ? Er veldig usikker på om jeg har hatt for tidlige rier eller kynnere. Har ikke vært helt i form i dag , det hele begyndte med å kjennes ut som vondt i bekkenet, noe jeg for øvrig har hatt lenge. Plutselig fikk jeg bare supervondt i ryggen, nedover rumpa/hoftene, å ned over lårene, dette varte i vertfall 15 min, med kraftige tak slik jeg nesten følte meg nummen i hele bekken området, men ikke fremme, bare baksiden. Smertene kan ikke beskrives heller, bare veldig kraftige tak på en måte.  Har ikke lyst å dra til legen i kveld liksom, men tenkte å ta en tlf om jeg kjenner dette en gang til, for det var virkelig vondt og ikke minst skremmende.  

Noen som har følt noe lignende ?? * bekymret* .. 

Vanskelig å forstå hva du egentlig mener... Men du kan jo tenke at rier er noe som kommer regelmessig, så om det var forbigående var d nok ikke det. Men kommer det igjen bør du kontakte lege straks for å være sikker. Kanskje det kan være bekkenløsning eller isjas siden det stråler nedover beina? Vet ikke jeg... Legg på en ispose el.l. for å dempe smertene i ryggen.

Det var nokk forbigående ja, ble bekymret så jeg ringte legen men fikk bare beskjed om og slappe av og se an situasjonen. De jeg mente var jo egentlig bare hvordan man skiller det ene fra de andre, og om f.eks bekkenløsning kan oppleves slik at den kommer i tak, eller om den er like vond hele tiden?.. Takk for svar vertfall :) 

Det høres ut som slik smertene mine var med førstemann under rier, men er det bare forbigående så var det sikkert ikke det.

Men har hørt at Isjias kan være litt på den måten :)

kynnere da blir magen hard, det ser ut som heile magen strammer seg =) likeså med rier. Akkurat som om magen jobber veldig også slepper igjenn, også begynner det på ny.

Bekkenløsning, eg har hatt det slik at eg får kjempe vondt i ryggen og nedeover lårene om kvelden eller viss eg vrir meg på ein måte som ikke bekkenet likte, det kan vare fra 1 min til 15min..

Håper dette hjalp litt, er ikke så flink til å forklare :P

Ja, virker veldig som om det kan vær bekken problemer på gang... Håper det ikke blir verre :) 

Back
Topp