Junilykke27
Flørter med forumet
Hei! Førstegangsgravid her. I uke 18 fikk jeg beskjed om at det jeg opplevde i svangerskapet var kynnere, og dette har økt ekstremt hver uke. Jeg er nå i uke 27. Jeg var sykemeldt 50% i 2 mnd før jeg nå er ute i 100%. Jeg kan få opptil 100 kynnere Ila av en dag. Alt som står på nettet som for eksempelet «mer enn 3 kynnere i halvtimen regnes som rier», «kynnere slipper opp hvis man endrer posisjon eller slapper av», «kynnere som øker i intensitet over tid bør oppsøkes av lege» osv osv osv - GJELDER IKKE MEG! For jeg har så mye, i så sterk styrke og har ingen ting å si om jeg slapper av eller rører på meg… så jeg er omtrent sengeliggende i svangerskapet og det er 3 mnd igjen.. Kjempe stor sorg og utrolig lei meg over situasjonen. Jeg bekymrer meg mye over å skulle føde prematurt også.
Jeg lurer egt på om noen har slitt med dette selv og har noen råd om hva som hjalp eller reduserte litt. Funket svømming for eksempel? Noen kjerringråd? (Prøvd magnesium uten hell). Alle tips taes imot med åpne armer <3
Jeg lurer egt på om noen har slitt med dette selv og har noen råd om hva som hjalp eller reduserte litt. Funket svømming for eksempel? Noen kjerringråd? (Prøvd magnesium uten hell). Alle tips taes imot med åpne armer <3
først av alt. Har du fått sjekket om sammentrekningene har effekt på modning? Avkortning av livmorhals eller åpning slik at du står i fare for prematur fødsel? Jeg følges tett opp pga dette men har langt ifra 100 kynnere i døgnet.. jeg er forresten 24+2 og så langt har jeg sluppet unna tiltak foreløpig. Om kynnerne dine ikke gir modning så er det heldigvis ikke farlig, bare slitsomt. Har desverre ikke andre råd enn å få dette sjekket opp