Kynnere og synlig mage i uke 9?

Milla92

Elsker forumet
Dette er mitt 4 svangerskap (de 3 første er født 2016,2017 og 2019).
Jeg trur jeg er 9 uker på vei ca... Fant det ut da kvalmen hadde vart 1-2 uker.
Svangerskapet var ikke planlagt, gikk på minipiller og ammer. Så tok litt tid før jeg innså at nr 4 var på vei:hilarious:

Men hadde altså TR for rett over 9 uker siden, derfor jeg tenker at jeg ikke er lengre på vei enn 9 uker.

Men i dag har jeg kjent kynnere ofte, eller sånn typ 6 ganger i løpet av dagen (kan aldri huske å ha hatt det sååå tidlig før?)
Toppen av livmoren er mellom skammebenet og navlen, syns det også va litt vell tidlig? MEN vanskelig å kjenne toppen på livmoren uten full blære, men det er vell kanskje normalt så tidlig.
Magen er sååå oppblåst, at det vises gjennom stooore hettegensere:po_O
Veier 57 kg og 166 høy, så lite mage til vanlig.

Mitt spørsmål er da, er dette normalt i 4 svangerskap? Kan kynnere og mage komme så tidlig da? Eller kan det muligens være to? :D

Ikke hørt om mye kynnere så tidlig. Der kan være et tegn på uvi som gravid, så ville utelukket det :)

Hadde jeg vert deg hadde jeg gått til legen å fortalt dette, fått henvisning til ul slik at du kan skjekke hvor langt du egentlig er, eventuelt om det er 2-3 inni der, for uke 9 og mage over skambein er ikke "vanlig" :woot:

Her var min mage i uke 8, fjerde svangerskap ... :woot: Jeg er 165 høy, og var rundt 63 kg - men godt trent med mye synlig muskelmasse. Magen var helt flat før jeg ble gravid. Jeg hadde og kynnere så tidlig.
Det var bare 1 inni der, selv om jeg trodde det måtte være minst 3 :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20201202-111232_Gallery.jpg
    Screenshot_20201202-111232_Gallery.jpg
    10,9 KB · Visninger: 125
Hvis det er livmoren du kjenner tror jeg du er lengre på vei altså. Jeg får alltid mye luft i magen, så jeg ser (i alle fall synes jeg det selv) gravid ut tidlig, men det er jo ikke livmora. Jeg hadde masse kynnere med nr to fra uke 12. Jeg ble gravid da eldste var ett år og tre måneder, og lurer på om det kan ha noe med at det var relativt kort tid siden forrige svangerskapet. Er nå gravid med nr tre, og ble det like etter yngste ble 4 år. Veldig lite kynnere denne gangen. Du får komme deg til ul for å få målt fosteret. Kan jo være at blødningen du hadde sist ikke var mens, men f.eks at du mistet en tvilling? Har du hatt blødninger tidlig i svangerskapene med de andre ungene dine?

Ut fra hvor toppen av livmora står høres det ut som du er rundt 15 uker på vei.....

Hvis det er livmoren du kjenner tror jeg du er lengre på vei altså. Jeg får alltid mye luft i magen, så jeg ser (i alle fall synes jeg det selv) gravid ut tidlig, men det er jo ikke livmora. Jeg hadde masse kynnere med nr to fra uke 12. Jeg ble gravid da eldste var ett år og tre måneder, og lurer på om det kan ha noe med at det var relativt kort tid siden forrige svangerskapet. Er nå gravid med nr tre, og ble det like etter yngste ble 4 år. Veldig lite kynnere denne gangen. Du får komme deg til ul for å få målt fosteret. Kan jo være at blødningen du hadde sist ikke var mens, men f.eks at du mistet en tvilling? Har du hatt blødninger tidlig i svangerskapene med de andre ungene dine?

Ja jeg skal bestille tid til ultralyd litt sjappt :happy::angelic:
Har aldri hatt blødninger i tidligere svangerskap nei, heller aldri mistet. Så lite erfaring på det med blødning.. Men kan jo hende pga minipiller kanskje. Kan jo umulig være sunt for den stakkars lille med minipiller hormoner:sorry:

Ut fra hvor toppen av livmora står høres det ut som du er rundt 15 uker på vei.....

Men kan ikke livmoren vokse raskere når en har flere barn fra før?  :wideyed::shy:
Men ja må bestille tid til ultralyd snarest. På mårningen når urinblæra er full kan jeg tydelig se livmora, når jeg ligger på ryggen. Og det stemmer mer med 15 uker ift tidligere erfaringer også:nailbiting:

Men kan ikke livmoren vokse raskere når en har flere barn fra før?  :wideyed::shy:
Men ja må bestille tid til ultralyd snarest. På mårningen når urinblæra er full kan jeg tydelig se livmora, når jeg ligger på ryggen. Og det stemmer mer med 15 uker ift tidligere erfaringer også:nailbiting:

jo det kan den. Karejo er et godt eksempel på det. Har tre tette svangerskap bak meg og med nr 3 kom magen også rundt uke 9 og da var jeg ikke bare oppblåst.

Livmora vokser ikke raskere, men siden magemusklene har vært tøyd og strukket tidligere kan man oppleve at magen vises tidligere. De måler jo symfysemål i svangerskapet, og kurvene og antall cm er jo standard, uansett om man har født før eller ikke. Selv om man f.eks har gått opp i vekt ved senere svangerskap vil jo ikke livmora bli større av den grunn. Jeg gjetter at du er 15-16 uker på vei, eller at du har to i magen :-) er jo ikke helt uvanlig å bli gravid på minipille, og tror ikke du skal tenke så mye på om det kan være skadelig eller ikke. Da ville du nok mistet, hvis det var noe alvorlig galt. Bare lev sunt nå, så får du sikkert undersøkt at alt ser bra ut når du kommer deg på ultralyd. Jeg har ikke helt ulik kropp som deg, normalt 53 kg/168cm til vanlig. Mitt tredje svangerskap nå. Har ligget litt under kurven med alle tre, litt lavere på kurven denne gangen, selv om jeg hadde startvekt på to kilo mer enn med de to første, med andre ord, livmora står faktisk litt lavere med nr tre her.

Livmora vokser ikke raskere, men siden magemusklene har vært tøyd og strukket tidligere kan man oppleve at magen vises tidligere. De måler jo symfysemål i svangerskapet, og kurvene og antall cm er jo standard, uansett om man har født før eller ikke. Selv om man f.eks har gått opp i vekt ved senere svangerskap vil jo ikke livmora bli større av den grunn. Jeg gjetter at du er 15-16 uker på vei, eller at du har to i magen :) er jo ikke helt uvanlig å bli gravid på minipille, og tror ikke du skal tenke så mye på om det kan være skadelig eller ikke. Da ville du nok mistet, hvis det var noe alvorlig galt. Bare lev sunt nå, så får du sikkert undersøkt at alt ser bra ut når du kommer deg på ultralyd. Jeg har ikke helt ulik kropp som deg, normalt 53 kg/168cm til vanlig. Mitt tredje svangerskap nå. Har ligget litt under kurven med alle tre, litt lavere på kurven denne gangen, selv om jeg hadde startvekt på to kilo mer enn med de to første, med andre ord, livmora står faktisk litt lavere med nr tre her.

Tusen takk for et fint og oppklarende svar:Heartpink
Har fått tid til tul om 6 dager, så blir spennende å se :love017

Back
Topp