kynnere og ryggsmerter

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hei :) håper på svar på dette. Er for tiden sykemeldt da jeg har hatt mye kynnere som varer lenge og har også hatt en virusinfeksjon i kroppen. Selv om jeg er sykemeldt har det ikke blitt mindre kynnere og har fått forstoppelse som jeg sliter med, har slitt med det noen uker nå og prøvd duphalac og spist al bran + drukket masse vann uten at det egentlig hjelper noe særlig. I hele kveld har jeg hatt mye kynnere og smerter nederst i korsryggen, samt litt mensmurringer. Dette kommer og går hele tiden med korte mellomrom. Har merket uvanlig mye aktivitet fra den lille i kveld i tillegg hvis det har noen sammenheng. Er 28+0 idag og andregangs. Er dette normalt?

Hei!

Håper det har ordnet seg for deg....? Har vært vekkreist og ser først henvendelsen din nå!

Det er jo vanlig med en god del mer kynnere når man venter barn nummer to - både tidligere i svangerskapet og også hyppigere. Men i uke 28 skal de ikke være vonde eller komme og få over lang tid. Hvis det fremdeles er slik syns jeg du skal få en sjekk hos jordmor eller fastlege. Der kan du også ta opp det med forstoppelsen din. Noen ganger kan livmoren bli litt "irritert" hvis det er uro i fordøyelsen, og da blir det ofte mye mer kynnere.

Det høres jo ut som om du har gjort mange riktige ting ift til forstoppelsen - spesielt det mer å drikke nok vann er viktig.

Lykke til videre da!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp