Kynnere og rart press i uke 17?

Håper<3

Elsker forumet
Er det noe og uroe seg for?

Og

Jeg hadde fødselsdepresjon etter forrige fødsel, hva kan gjøres for å forhindre dette denne gangen? Har jo overhode ikke tid til det denne gangen ihverfall ;-) Også ønsker jeg virkelig å huske di første ukene til babyen...
 
Hei!

Lurer på om noe av ditt spørsmål har forsvunnet...? Kynnere og rart press som du nevner i overskriften....??
 
Oi, ;-)

Magen blir hard, men slapper av igjen (noe jeg tror er kynnere).- varer ikke så lenge, men er litt ubehagelig.
Rart press - kjennes ut som noe dyttes ned i underlivet - men sliter med bekkenløsning så kan kanskje ha en sammenheng?
 
Okay!
Kynnere er ganske vanlige tidligere i svangerskapet når man har født før. Så lenge de ikke er mange, mange til dagen og så lenge de ikke blir vonde er det okay. Dette har nok ikke noe med din bekkenløsning å gjøre - men har du overveid å kontakte kiropraktor...? Kjenner du til kjeden "Bekken & Barn"? De er spesielister på bekkener og kjempeflinke til å hjelpe gravide med bekkenplager!

Ift det at du tidligere har opplevd å få en barseldepresjon, så er det kjempeflott at du allerede nå reflekterer over hva du kan gjøre for å unngå det èn gang til :)
Jeg tenker at det er viktig at du får hjelp der du bor! Ta det opp med din jordmor og be henne hjelpe deg videre ved behov. Det går også an å få kontakt med helsesøster før fødselen og etablere en kontakt som kan følge deg videre når du kommer hjem med den nye babyen.
Snakk med partneren din om hva du kommer til å trenge ift støtte, omsorg og praktisk hjelp de allerføste og mest sårbare ukene.

Masse lykke til videre da :)

Jordmor Ragna.
 
Back
Topp