Kynnere og nedpress??

Venterguttiseptember14

Betatt av forumet
Lurer litt på hvordan nedpress føles? Er førstegangsfødende og er litt usikker på ting og tang :p føler jeg har mange kynnere i løpet av en dag, men har ikke telt hvor mange. Hvor mange kynnere har dere i løpet av en dag og hvor langt på vei er dere? Jeg er nå 27+4


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet ikke hvor mange jeg har men føler at jeg føder snart Hehe er 29 uker på vei ..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har masse kynnere hver dag jeg også, hatt det lenge og har aldri giddet å telle. Jeg får oppfølging på sykehuset pga kort livmorhals, men iflg legene om mine kynnere er det å være obs på om de blir regelmessige og vonde. Mine kynnere kan være ubehagelige. Nedpress følelsen er også absolutt tilstede nå :)
 
Har masse kynnere hver dag jeg også, hatt det lenge og har aldri giddet å telle. Jeg får oppfølging på sykehuset pga kort livmorhals, men iflg legene om mine kynnere er det å være obs på om de blir regelmessige og vonde. Mine kynnere kan være ubehagelige. Nedpress følelsen er også absolutt tilstede nå :)

Hvordan føles det når du da har nedpress? Føles det ut som du må på do?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmm vil ikke si det føles som jeg må på do (noe jeg forøvrig må hele tiden), føles egentlig som om at baby kommer ramlende ut, altså ett trykk nedentil som helt klart skiller seg fra press på blæren. Nå ser jeg at det kanskje ikke er en veldig god forklaring, men rett og slett vanskelig å beskrive. Jeg slapper av mye av og ligger litt, det hjelper på både kynnere og nedpress følelsen.
 
Da er det nok ikke nedpress jeg kjenner :p men har kynnere kanskje 3-5 ganger i timen. Håper dette er normalt :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er du usikker så synes jeg du bare kan kontakte lege/jordmor så slipper du å bekymre deg :)
 
Jeg har kynnere alt fra 2-8 ganger i timen. Har også mye nedpress. Kjennes ut som han bårer og vrir hodet ned i bekkenet synes jeg også stikker det litt i urinrøret samtidig på meg.
 
Jeg har kynnere, litt nedpress og litt mensmurringer innimellom :p
Kjenner murringer og nedpress når jeg sitter i ro, mens kynnere kjenner jeg når jeg går tur.
 
Sniker i fra September. :)
Jeg er 26+5 og dette er mitt 3.barn. Jeg har hatt veldig mye kynnere og nedpress denne uka. Litt småredd at det skal skje noe allerede nå. Men trøster meg med at jeg hadde det sånn under de to andre svangerskapa også. Men er plagsomt og jeg føler meg helt utslitt. :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Høres ut som det er normalt og ha det litt ukomfortabelt nå i disse uker :p har ikke kjent at det har vært så mye i dag, men fremdeles tidlig. Kynnerene kommer oftes på kvelden når jeg egentlig ikke gjør noen ting. Opplevde også i går når jeg la meg at det stakk veldig i underlivet. Slik at det gjorde så vondt jeg vridde og vrengte meg i sengen. Skal også på svangerskapskontroll den 16.06 så får vi sjekke at alt er som det skal :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er 33+1 og har hatt fyktelig mye kynnere i perioder. De er ikke like ille nå som de har vært, sikkert fordi jeg tar det mere med ro nå, men har ihvertfall en ti stk. per dag (merkbare) - tidligere kunne jeg ha ti stk. i timen!! Mister pusten av dem (spesielt når jeg ligger) og de varer forholdsvis lenge.

Nedpress har jeg ikke kjent noe til. Babyen har ikke festet hodet enda. ;) Føler at hun blir der inne en god stund til jeg, og har ikke hatt noen modningstegn ellers. Jordmor og lege har sagt at kynneraktiviteten min nok er normal for meg og at så lenge det ikke blir smertefullt til en viss grad, blir regelmessige og kommer hyppigere og sterkere skal jeg ikke bekymre meg. Kynnere påvirker IKKE livmorhalsen ;)
 
Haha.. Nå begynner jeg å føle meg unormal som ikke har kynnere siden det virker som om 'alle' har de..;)
 
Haha.. Nå begynner jeg å føle meg unormal som ikke har kynnere siden det virker som om 'alle' har de..;)

Jeg visste heller ikke hva kynnere var før jeg var hos jordmor sist mnd for svangerskapskontroll. Jeg la meg ned på benken og hun skulle måle sympysemålet og så strammer magen seg så sier hun "nå ser jeg du har en kynner". Jeg har bare trodd at det er ungen som har snudd seg og ligger med ryggen til magen slik at det har blitt hardt :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg visste heller ikke hva kynnere var før jeg var hos jordmor sist mnd for svangerskapskontroll. Jeg la meg ned på benken og hun skulle måle sympysemålet og så strammer magen seg så sier hun "nå ser jeg du har en kynner". Jeg har bare trodd at det er ungen som har snudd seg og ligger med ryggen til magen slik at det har blitt hardt :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje jeg har det jeg og da bare ikke vet hva det er...:p
 
Noen som vet hvor mange ganger i løpet av en dag det er normalt å ha kynnere? ?? Har hatt det i nesten hele dag...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tror du kan ha det hele tida, er bare hvis de blir regelmessige at en må sjekke.. Jeg har hatt et par dager med ekstremt mye og vonde kynnere.. De gjorde aldri vondt sist, så er litt sjokka over hvor vondt noen av de kan gjøre..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Topp