Kynnere og murringer

Fitness

Forelsket i forumet
Siden i går formiddag har jeg hatt mange og tildels kraftige kynnere. Ha r jo kjent kynnere hver dag siden ganske tidlig i svangerskapet, men de har økt og blitt annerledes siden igår. De vedvarte også i natt, og jeg våknet flere ganger på grunn av dette. De gir seg jo etter forholdsvis kort tid, men de kommer fort igjen. De er ganske vonde, og jeg kjenner at pulsen øker når de kommer og jeg mister fokus på det jeg holder på med når de kommer. I tillegg har jeg idag fått mensmurringer i mage og korsrygg.

Jeg ringte derfor jordmoren min i dag tidlig og konfererte med henne, og hun sa jeg ikke måtte dra på jobb men ta det helt med ro og ringe legen min for å få henvising på føden for undersøkelse. Så jeg skal til sykehuset om litt, så får jeg sjekket det. Liker ikke murringer i tillegg, selv om jeg vet jo at flergangsfødende merker kynnere i sterkere grad enn de som ikke har født før. De kommer jo like gjerne om jeg ligger og slapper av på sofaen, så det er ikke bare når jeg er sliten de kommer.

Oida, men jeg merket også mye mer kynnere jo flere svangerskap jeg hadde, og med den siste jeg gikk med som kom i mai, så var d ekstremt altså, håper virkelig dette bare er livmoren som øver seg. Lykke til <3

Oida, men jeg merket også mye mer kynnere jo flere svangerskap jeg hadde, og med den siste jeg gikk med som kom i mai, så var d ekstremt altså, håper virkelig dette bare er livmoren som øver seg. Lykke til <3

Har hatt veldig mye kynnere i de 4 foregående svangerskapene mine, men veldig lite denne gangen heldigvis.
Jeg får ikke jobbe når jeg er gravid, da vi ser et tydelig mønster i forhold til at om jeg holder meg rolig i starten og midten av svangerskapet, så blir det roligere mot slutten.

Det er viktig å lytte til kroppen sin, og mye kynnere er ofte tegn på at kroppen trenger ro og hvile.

En annen ting jeg ble anbefalt av ei venninne som også har 4 barn og har vært mye plaget med kynnere, er magnesium tilskudd. Dette er ikke farlig for gravide, og man tar det ofte for leggkramper. Magnesiumen roer ned glatt muskelatur, som også finnes i livmoren, og da får man mindre kynnere.

Har ikke hatt behov for dette selv enda - men jeg kommer til å ta tilskudd av dette om jeg plutselig begynner å få mye kynnere =)

Kjempebra at du får sjekket opp forresten =)

Det var moira sier om magnesium stemmer!
Jeg har tatt det de første 12 uker pga at det slapper av livmoren, og jeg måtte ta det i tilegg til Crinone (fordi jeg har mistet før).
Har mye til overs, så da sa legen min at jeg kunne bruke det senere når jeg skulle få kynnere, fordi det slapper av muskulaturen!

uff, håper det bare er uskyldige kynnere so roer seg sart!

Off det hørtes ikke godt ut, bra du sjekker det opp. Håper du ikke blir veldig plaget med kynnere og murringer videre i svangerskapet!

Jeg har nå tilbrakt hele dagen på sykehuset for undersøkelser, og en del venting. Livmorhalsen hadde blitt en del kortere siden sist måling, men den var ikke dramatisk kort. Ingen UVI eller annen infeksjon som kunne forklare alle kynnerne, alt var heldigvis i skjønneste orden med lille frøken i magen og det er det viktigste!

Jeg ble lagt til slik registrering over rie-aktivitet som man blir når man skal føde, og skjemaet viste en god del topper! I tillegg har jeg vanvittig høy hvilepuls, og de var nok litt usikre på hva de skulle gjøre, og det ble en del diskusjoner mellom leger og jordmødre. Det ble tatt blodprøver for å sjekke om den høye pulsen var forårsaket av anemi, jernmangel eller stoffskifteproblemer, noe den ikke var. Så jeg ble henvist videre til kardiolog, HJELP! Det vet jeg ikke om jeg vil, det høres skummelt ut. Jeg vet jo at pulsen min er veldig lav til vanlig når jeg ikke er gravid, og det var akkurat slik sist svangerskap og pulsen dalte med en gang jeg hadde født.

Jeg ble hvertfall 100 % sykmeldt i 2 uker, med beskjed om å ta det helt med ro, ikke løfte tungt eller gjøre noe særlig husarbeid. Det skulle mannen ta seg av, synd han ikke var der når det ble sagt ;-)

Så da får jeg høre på det, og ta det med ro. Er det ikke det ene, så er det visst det andre. Jeg er lei!!!

Usjameg... det er ikke lett å slappe av.. gjør så best som du kan! 

Godt at de tar det så alvorlig da.. bedre enn å være etterpåklok:) ta vare på deg selv... blir nok litt forum på deg fremover da:) koselig for oss:)

kynnere/murringer er det når magen blir skikkelig hard? jeg får ofte det etter jeg har trent eller vært stresset over tid (eller har forresten kjent det når jeg slapper av og). Er det normalt? førstegangsfødende her, hmm.. :)

huffa.. hørtes tungt ut.. hadde det veldig tungt forrige svangerskap. men har heldigvis nesten ikke kjent noe til nå.. 
det med magnesium fikk jeg og råd om sist,men da sa jordmor at det var vktig at jeg stoppa i uke 35,for da skal kroppen gjøre seg klar,og kynnerene skal ha litt virkning i klargjøring til fødsel. 
Slapp av og lykke til,håper det roer seg!!

Idus87 skrev:
kynnere/murringer er det når magen blir skikkelig hard? jeg får ofte det etter jeg har trent eller vært stresset over tid (eller har forresten kjent det når jeg slapper av og). Er det normalt? førstegangsfødende her, hmm.. :)

Ja det er riktig. Det er helt vanlig å ha det, og det er livmorens måte å trene til fødsel på. Helt normalt at det kommer f.eks etter trening, når du er stresset eller er sliten. Problemene med mine er at de er hyppige, vonde og kraftige og kommer like godt om jeg er rolig eller er sliten. Da skal man være litt ekstra forsiktig, i det faren er at de kan gå over i premature rier.

Back
Topp