Kynnere og maserier

Det er jammen ikke alltid lett å vite... hos meg ihvertfall var maseriene smertefulle. Kynnere er bare ubehagelig...
Ingen av de bygger seg opp.

Iflg jm mi så er det ingen forskjell, maserier meina ho er eit tullebegrep da, ho seier at kynnere gjere kroppen moden til fødsel, mens rier gjer at ein er i fødsel. Ho meinar at "rier" som stoppar opp og ikkje startar fødselen kun er vonde kynnere;)

Iflg jm mi så er det ingen forskjell, maserier meina ho er eit tullebegrep da, ho seier at kynnere gjere kroppen moden til fødsel, mens rier gjer at ein er i fødsel. Ho meinar at "rier" som stoppar opp og ikkje startar fødselen kun er vonde kynnere;)
Sånn jeg og har tenkt på det:)

Signerer denne! :)

Kynnerne (de få jeg hadde) var helt uregelmessige. Da jeg nærmet meg fødsel hadde jeg regelmessige masrier (Jordmors ord) som kom 5 min unna hverandre, varte like lenge, og pågikk i flere timer hver kveld. STOR forskjell på disse og de vanlige kynnerne ihvertfall. Men de bygget seg ikke opp slik som riene gjør

I mine svangerskap har det ikke vært noen særlig forskjell. Har hatt regelmessige kynnere i hopetall fra uke 16/12 i begge svangerskap. Hyppigere mot slutten.

Back
Topp