Kynnere og liv

Mioloo

Flørter med forumet
Dere som har masse kynnere igjennom dagen, hvordan er det med liv i magen? Siste dagene har kynnerene mine vært intense, tilstede så og si hele dagen, og kom til å tenke på at da kjenner jeg jo ikke liv imens den holder på, er det slik med dere andre også? For er det vanlig å kjenne bevegelse imens kynnerene holder på?

Føler generelt det kanskje ikke dabber av med liv, men at kynnerne er så fremtredende at jeg merker de mer enn bevegelse.
Har forøvrig mye liv, var inne på føden senest i helgen pga jeg følte det var annerledes, men der var det full rulle :)
 
ikke så veldig mye liv under en kynner men kan være en del mellom kynnerne :)
 
Jeg har økende mengde kynnere + mer intense nå. Som du sier så kjenner jeg ikke så mye liv akkurat når det står på. Men mye liv ellers. Hvis jeg er usikker på tar jeg bare en egenkontroll med å vekke frøkena i magen ☺️
 
Kjenner ikke liv mens kynnere holder på, men oftest våkner hun til ikke så lenge etterpå ☺️
 
Uff, så slitsomt med konstante kynnere! Her har de også økt i hyppighet og intensitet, og jeg kjenner heller ikke babyen mens de står på. Hun er veldig aktiv ellers, da :happy:
 
Har SÅ masse kynnere, hele dagen. Begynner å bli veldig slitsomt egentlig fordi de er så «tunge». Ikke vonde i den forstand, men jeg må feks ta pauser på vei hjem fra barnehagen (75-100m slak motbakke) fordi de er så sterke. Har merka at jeg kjenner liv noe sjeldnere, men har vært på føden og fått bekrefta at alt er ok, og også at der er ganske mye mer aktivitet enn jeg kjenner selv :hilarious:
 
For å være helt ærlig er jeg fortsatt usikker på hva en kynner er. Noen ganger strammer magen seg litt liksom, men det er ikke så merkbart så jeg blir usikker her :hilarious:
 
For å være helt ærlig er jeg fortsatt usikker på hva en kynner er. Noen ganger strammer magen seg litt liksom, men det er ikke så merkbart så jeg blir usikker her :hilarious:
Kan relatere. Har hatt my stram mage siden ganske tidlig i svangerskapet, men aner om det er kynnere Var sånn forrige graviditet også.
 
For å være helt ærlig er jeg fortsatt usikker på hva en kynner er. Noen ganger strammer magen seg litt liksom, men det er ikke så merkbart så jeg blir usikker her :hilarious:
Jeg merka de ikke i det hele tatt da jeg var gravid sist og førstegangs. Denne gangen derimot…ingen tvil! Det er jo når magen strammer seg så da har du merka det, men de sider jo at man merker det mer og mer for hver gang man er gravid. Samme med etterrier…
 
Jeg merka de ikke i det hele tatt da jeg var gravid sist og førstegangs. Denne gangen derimot…ingen tvil! Det er jo når magen strammer seg så da har du merka det, men de sider jo at man merker det mer og mer for hver gang man er gravid. Samme med etterrier…
Spent på disse etterriene. Merka ingenting til dem forrige gang. Det øyeblikket mini var ute, var det ikke mer action
 
Spent på disse etterriene. Merka ingenting til dem forrige gang. Det øyeblikket mini var ute, var det ikke mer action
Jeg hadde heller ikke etterrier første gang. Men jeg er forberedt på at de kan komme denne gangen, og at de kan være ganske så vonde!

Tips fra jordmor: Tøm blæren før amming, be om dagsdose av smertestillende på barselhotellet, slik at du kan ta dem jevnt gjennom hele døgnet. Og kopier rutinen hjemme. Altså, ikke spare for mye på pillene. ;)
 
Spent på disse etterriene. Merka ingenting til dem forrige gang. Det øyeblikket mini var ute, var det ikke mer action
Jeg hadde heller ikke etterrier første gang. Men jeg er forberedt på at de kan komme denne gangen, og at de kan være ganske så vonde!

Tips fra jordmor: Tøm blæren før amming, be om dagsdose av smertestillende på barselhotellet, slik at du kan ta dem jevnt gjennom hele døgnet. Og kopier rutinen hjemme. Altså, ikke spare for mye på pillene. ;)
Jeg kjente de godt sist gang og måtte ha smertestillende, så kjenner jeg gruer meg til den biten. Med rier har man liksom et synlig mål og mening med smertene. Mens med etterrier får man bare vondt uten premien på slutten.. Godt tips d å spørre om dagsdose!
 
Jeg har kraftige kynnere gjennom hele dagen og masse liv innimellom. Spesielt på ettermiddag, kveld og natt.

Min utfordring nå er nettene. Magen er stram, øm og vondt når jeg rører på meg, og jeg våkner hver gang jeg må snu på meg. Føles ut som om det pågår gjennom hele natten. På tidlig morgen våkner jeg av sterke murringer og tak nederst i magen. Disse kan vare i mange timer og kommer med jevn 10-15 min mellomrom og varer i 50-60 sek. Når jeg står opp så gir deg seg.

Noen andre som har det sånn?
 
Jenta har vært aktiv i det siste. Idag var det nesten helt stille. Ble redd og ringte føden. Fikk komme inn til sjekk. DA skulle hun selvfølgelig begynne å bevege seg «normalt»! jordmor sa det var vanlig ned rolig periode før fødsel. Hun sa: «kanskje hun kommer neste uke» :laughing002
Fikk også en ultralyd der alt så bra ut. Estimert til rett over 3000g nå 36+4. Legen sa også at det var en lang baby haha. Blir spennende i ukene framover!
 
Jeg har kraftige kynnere gjennom hele dagen og masse liv innimellom. Spesielt på ettermiddag, kveld og natt.

Min utfordring nå er nettene. Magen er stram, øm og vondt når jeg rører på meg, og jeg våkner hver gang jeg må snu på meg. Føles ut som om det pågår gjennom hele natten. På tidlig morgen våkner jeg av sterke murringer og tak nederst i magen. Disse kan vare i mange timer og kommer med jevn 10-15 min mellomrom og varer i 50-60 sek. Når jeg står opp så gir deg seg.

Noen andre som har det sånn?
Jeg fødte fire dager etter denne posten :)
 
Back
Topp