Kynnere og diare

monsy

Betatt av forumet
Litt pinlig problemstilling dette men, er på tredje dagen med diare nå, og jeg har hatt treg/veldig treg fordøyelse i hele svangerskapet så langt. Har jo lest at diare kan være tegn på at noe er på gang... Ellers har jeg mye kynnere og litt svak murring i rygg og mage. Men så blir jeg så usikker på om smertene skyldes at jeg er dårlig i magen eller om det kan være noe annet? Det er ikke noe særlig regelmessighet over kynnerne, og det gjør ikke kjempevondt liksom. Det som er nytt i forhold til kynnerne jeg har hatt før, er at det føles litt som menssmerter når det står på. Noen som har erfaring?
 
Jeg har hatt løs mage i tre uker! Gikk over til diare når riene begynte på torsdag! Kanskje det er modningsrier du har? Håper du slipper og gå slik lenge! Kvil når du kan! Kroppen din jobber tydligvis med noe:-D lykke til!
 
Kanskje det er modningsrier ja, håper det :-)
 
Akkurat sånn som du har det, har jeg det om dagen og.
 


mayaen80 skrev:
Akkurat sånn som du har det, har jeg det om dagen og.



Ditto!
 
Ok, hva har dere som har det på samme måte tenkt at dette kan være da? Er det grunn til å ringe legen? Vet ikke om det er dårlig for babyen at jeg har diare.. Prøver å være ekstra bevisst på å få i meg væske.
 
Sist så var jeg sånn siste tiden før fødsel, så detvar absolutt et tegn på at noe var på gang. Denne gangen har jeg vært gjennom 3-4 runder med dette allerede, men venter enda :p  Regner med at det modnes hvertfall, og det er jo bra!
 
Som om jeg skulle beskrevet meg selv om dagen..Hos meg har det gjerne vært verst tidlig på dagen, og så roer det seg utover...Har fått kraftigere kynnere, og veldig løs mage. I dag har jeg også hatt noen "tak" bak i ryggen..Jeg er bare 36 uker enda, så tror ikke det er fødsel nært forestående. Men kanskje modning som noen sier:)
 
Har hatt løsere mage enn vanlig i det siste og kjenner mer nedpress, men rekner med  det er en stund igjen enda...
 
JM her sa at det var vanlig at man kunne bli løsere i magen like før fødsel :)
 
eg har dei 2 siste mnd hatt omgangssjuken/diare 5 ganger, til meg sa jordmor at det var typisk å få når ein var sliten og ikkje slappa nok av. Eg hadde og lav blodprosent så byrja og ta jerntabletter, etter eg byrja på jern har eg ikkje vore dårlig fleire ganger. 
Veit ikkje om dette er det samme, men å ta jern og slappe litt meir av funka for meg vertfall!:)
 
Takk for svar jenter :-)

Nå har heldigvis magen roet seg litt, men jeg har fortsatt vonde kynnere. I går kveld var det ganske regelmessig med 12-15 minutter mellom, men jeg sov godt i natt og har ikke merket noe særlig til det i dag. Nå har jeg hatt det sånn to kvelder på rad. Kynnerne gir seg ikke når jeg skifter stilling, og det starter med en slags boblende følelse i magen som sprer seg oppover. Jeg føler også et slags trykk i tinningene når det står på.
Noen som kjenner seg igjen i dette? Hvor mange dager kan dette stå på tro?
 
Min erfaring er at diare forverrer kynnere, men kan også være tegn på at noe mer er på gang. Er nok noe modning på gang i hvertfall! :)
 
Back
Topp