Kynnere og andre "vondter"

marne_katt

Glad i forumet
Jeg er gravid med nr 2 og er for øyeblikket i uke 28. Jeg har en del kynnere, kraftige, men uregelmessige. Mener å ha hørt at dette er mer vanlig når man har født før, stemmer det? For jeg kan ikke huske at jeg hadde såå mye av det med nr 1.
Har også en del vondt "inni" magen når baby'n sparker. Kan minne om når man klorer seg på et ferskt sår, eller klemmer på et veldig ømt blåmerke, bare at det er på innsiden. Jeg er ikke direkte redd for at det skal være noe galt, bare lurer på om det er "normalt".

På forhånd takk!

Hei!
Jeg sliter litt med samme. Bare jeg har regelmessige kynnere gjennom hele dagen. Alle er ikke like kraftige, men om jeg gjør husarbeid, eller andre slike ting, gjør det så vondt at jeg ikke får sovet til natten. Har fått ekstra oppfølgelse pga for tidlig fødsel før, men jordmoren mener forsatt fast bestemt på at det ikke er farlig. Kynnere starter ikke fødsel. De forbreder livmoren, men kan ikke utvikles til rier sier hun.
Det med at det gjør vondt når babyen sparker aner jeg ikke, men kan jo være han sparker mye på samme plassen og at du begynner å bli sår der. Venninna mi brakk ribbbeinet sist hun gikk gravid, så de kan sparke rimelig hardt ;)

Ps. Dette er ingen ekspertsvar, men det er det jeg fikk beskjed om. Kan sikkert være lurt med noen råd direkte til deg. Alle er jo forskjellige :)

Back
Topp