Kynnere, nedpress og stikkinger??

hebbelille

Betatt av forumet
Har de siste ukene hatt mye kynnere. I går begynte jeg å kjenne stikkinger oppi skjeden, livmora føles øm, vondt å sitte på huk. I dag var jeg på butikken og det kjentes som noe var på tur ut av meg, press nedover og livmora er fremdeles øm og mer stikkinger i dag.

Er dette normalt? Ikke opplevd dette før. 25 uker nå.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Kom deg på en gyn.sjekk! Livmorhalsen kan bli påvirket og bli for kort! Nedpress er ikke bra. Det beskriver høres ut som hos meg, og livmorhalsen har begynt og bli påvirket.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har ikke vært borti dette i de andre svangerskapene så det er helt fremmed for meg. Jeg skal ringe jordmora i morgen og om ikke hun har tid til meg så ringer jeg til sykehuset og hører med de på føden. Jeg må vel ikke gjennom fastlege først?

Nei, men du kan ringe direkte til føden også.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lykke til i morgen, håper alt er som det skal og at du bare må ta det med ro :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg har veldig mye av det ja, jeg holder kynnerne i sjakk med magnesiumstabletter (da er det fortsatt kynnere men uten nedpress og stikninger) men jeg konsulterte først med JM for å sjekke at ikke livmorhalsen ble kortere eller holdt på å modnes. De sjekket med innvendig UL at alt var som det skulle, at livmorhalsen var lang og lukket. Har hatt det sånn de andre svangerskapene også. Men dra og få sjekket det ut og om alt er i orden ellers, kjøp deg en boks magnesium ;)

Tusen takk :)
Ringte føden og de tok litt av og sendte meg med ambulanse til St.Olavs siden de har mer kompetanse på premature der, i tilfelle. I ambulansen hadde jeg skyhøyt blodtrykk og feber, nesten 39. Jeg hadde ikke merket noe til det selv så jeg ble litt redd og tenkte at jeg umulig kunne ha forstått alvoret selv, ble litt påvirka av alt styret rundt meg.

På sykehuset tok de blodprøver, urinprøve, blodtrykk og tempen. Innvendig og utvendig UL. Livmorhalsen var nærmere 5 cm :) Alt bra med baby. De så ikke hvor blødningen kunne kommet fra men de så at alt var bra.

Urinprøven var fin, blodtrykk var på vei ned. Måtte vente og høre hva blodprøvene sa. Hvis de var fine skulle jeg få dra hjem. Ut på ettermiddagen fikk jeg beskjed om at de var fine men siden jeg hadde feber ville de vente og se om en times tid om den var på vei ned. Neste gang de målte hadde den gått ned fra 38, 8 til 35, 8.. :P Rundt 36 er normal temp for meg. Da fikk jeg dra hjem.

Ingen skjønte hvor blodet og feberen kom fra men alt er bra med meg og baby :) Fikk se en flott side av helsevesenet da, de er virkelig til stede og gjør en flott jobb og tar folk på alvor.

Godt å høre at du ble tatt på alvor og at alt var bra med baby <3 <3 Blir ikke bedre enn det!

Back
Topp