Kynnere, nedpress eller maserier?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
I går fikk jeg brått ubehag som kom og gikk med korte melllomrom og varte i ca en time.
I dag har jeg opplevd akkurat samme ubehaget men det har mer eller mindre kommet og gått i 3 timer nå.

Hvis jeg skal beskrive følelsen så er det at magen blir hard som en sten. Det strammer skikkelig til fra under brystene og ned til underlivet. Har også vondt i ryggen når denne smerten står på.
Det kommer og går med korte mellomrom.

Jeg har jo vært gjennom dette før men klarer ikke huske helt hva dette kalles.
Kynnere, nedpress eller maserier? :)

Hvis det gjør vondt og også i ryggen, tror jeg kanskje jeg ville ringt føden... Men jeg er ikke erfaren,altså :-)

I går fikk jeg brått ubehag som kom og gikk med korte melllomrom og varte i ca en time.
I dag har jeg opplevd akkurat samme ubehaget men det har mer eller mindre kommet og gått i 3 timer nå.

Hvis jeg skal beskrive følelsen så er det at magen blir hard som en sten. Det strammer skikkelig til fra under brystene og ned til underlivet. Har også vondt i ryggen når denne smerten står på.
Det kommer og går med korte mellomrom.

Jeg har jo vært gjennom dette før men klarer ikke huske helt hva dette kalles.
Kynnere, nedpress eller maserier? :)
Hvordan går det?

Dette har jeg hatt også og jeg lurer også fælt på hva det er. Mitt første svangerskap så jeg vet ikke hvordan ting skal kjennes ut. Hadde det slik som du beskriver på torsdag og fredag. Kjentes ut som om jeg skulle presse på en måte. Hadde forsåvidt ikke noe valg for kroppen styrte det hele... Heldigvis hadde jeg det ikke i går og ikke hatt det enda i dag. Skal på kontroll hos fødselslege i morgen så da skal jeg spørre hva dette er.

Hvordan gikk det med deg? Funnet ut av hva det var?

Kynnere er vel hovedsakelig at magen strammer seg. De er uregelmessige.
Masrier er mer som ekte rier, mer regelmessige og vondere. Men de skal avta, i motsetning til ekte rier.

Høres uansett ikke noe godt ut!
Håper det går over igjen. Gir det seg når du slapper av, evt. når du beveger deg?

Det gikk over i løpet av kvelden men jeg våknet opp meg mageknip midt på natten og da begynte jeg å lure... Heldigvis gikk det også over og jeg var hos jordmor i dag. Ingenting på gang enda - heldigvis :)
Sykmeldt og beskjed om å ta det med ro, nok en gang. Stresser for mye og da blir kroppen sliten så det var nok kanskje det som var grunnen til kynnerne.

Back
Topp