kynnere/mensensmerter

Saii

Første møte med forumet
Hei,

er gravid i uke 32, termin 11 juli og er førstegangsfødende :-) Har noen spørsmål angående kynnere og mensensmerter.. Kynnere har jeg hatt en stund nå, fått beskjed fra lege og jordmor om å ta det litt med ro. Men igår så fikk jeg stikkinger nederst i magen som gjorde ganske vondt, og vonde mensensmerter i magen og ryggen. De kom og gikk med korte mellomrom.. Men i natt ble jeg så sliten at jeg sovnet, og i dag morres hadde jeg samme smerter men bare i ryggen. Mer sånn mensenmurringer.  Lurer på om noen har samme erfaring? Noen råd? Setter stor pris på svar :-)

Hmmm - kan det være en forsmak på modningsrier?

Hei!

Jeg lurer litt på det samme. Har menslignende smerter når jeg har kynnere, men ikke hver gang, og ikke i ryggen. Noen ganger kjenner jeg pulsen øker, jeg blir helt kokt og det blir vanskeligere å puste. Er det sånn for deg også?

Du sier du har blitt bedt om å ta det litt med ro? Vil det si at du er sykemeldt?

Begynte med akkurat samme forrige uke.
I helgen ble jeg faktisk litt urolig ei stund,for smertene ble så jevnlige :p

Kroppen jobber virkelig på spreng nå for å klargjøre for en fødsel.

viss du er veldig engstelig ville jeg kontaktet jordmor eller lege.De kan nok beroligge deg.
Har mye sterke kynnere og noe mensensmerter selv. har også fått beskjed om å ta det med ro. Og nå tar jeg det med ro, gjør ikke så veldig mye .
Bare dagligdagse ting som husarbeid .

Ettersom du har fått beskjed om å ta det med ro, så ville jeg slappet av så mye som mulig og sett om smertene roet seg. Dersom de gir seg, så er du nok ikke i fødsel. Men dersom det ikke hjelper å slappe av og smertene blir regelmessige og eskalerer ville jeg kontaktet jordmor/ fødeavdeling og bedt om å få en sjekk. Bedre føre var.

Da jeg ringte føden, fikk jeg beskjed om å komme inn for sjekk da kynnerne ble delvis regelmessige, og vonde. Bedre med en sjekk for mye enn for lite:-)

Hos meg var det ingen fødsel på gang, og nå ser jeg et tydelig mønster på stress/ kynnere. Ikke lett å slappe av på kommando når man er generelt stressa, men gjør så godt jeg kan :-)

Back
Topp