Kynnere, kynnere og atter kynnere

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
I dag har jeg hatt mengder med kynnere. Noe når jeg sitter helt i ro, men primært når jeg er oppe og går.

Det jeg lurer på er: Sier hyppigheten på kynnere noe om at kroppen begynner å bli klar? Eller er det bare helt random?

Vet jo at man kan få kynnere tidlig uten at det betyr noe. Jeg har knapt hatt det tidligere.
(Jeg er 33+1, for øvrig.)

Jeg har hatt hyppige kynnere siden starten av andre trimester, så det han nokk lite å si, har termin om 11 dager, fortsatt ingen baby :p

Hadde kynnere store deler av svangerskapet med nr to. Begynte i uke 12. hadde med begge guttene kynnere med fem minutters mellomrom gjennom en hel natt etter en stressende kveldsvakt i uke 28 og 30. bare å ta det ned ro og se om det gir seg. Er gravid med nr tre nå, mindre kynnere denne gangen, overraskende nok. Tror det er fordi jeg lytter mer til kroppen og stresser mindre. Min erfaring med kynnere er at de er plagsomme, men har ikke noe å si for når eventuelt fødsel starter. Første kom en dag før termin. Nr to kom to uker før.

Hadde masse kynnere med nr 3 fra ca uke 20. De kom oftere og oftere og sterkere og sterkere etterhvert som termin nærmet seg. De var også tidvis regelmessige. Men de hadde null modningseffekt. Fødte to dager før termin

med nr 1 og 2 hadde jeg knapt kynnere og de fødte jeg prematurt...

Mye kynnere så plutselig kan også være et tegn på urinveisinfeksjon - så akkurat det ville jeg vært litt obs på!

Ellers har jeg hatt en del kynnere fra den perioden og utover, særlig ved aktivitet eller i etterkant av å ha beveget meg mye. De burde ikke bli vonde såklart og uansett om du er i tvil så kan du kontakte lege eller føden.
Ikke alle har så sterke kynnere at de egentlig merkes før fødsel, så det trenger ikke være noen sammenheng der

Takk for svar!
Da slår jeg meg til ro med at jeg ikke trenger å psyke meg opp til fødsel riktig ennå. :rolleyes:
Var jo for så vidt slik jeg trodde det var, men når det plutselig ble så mye så ble jeg jammen meg i tvil.

Jeg har hatt hyppige kynnere siden starten av andre trimester, så det han nokk lite å si, har termin om 11 dager, fortsatt ingen baby :p
Oooh! Snart! Lykke til! :Heartred

Hadde kynnere store deler av svangerskapet med nr to. Begynte i uke 12. hadde med begge guttene kynnere med fem minutters mellomrom gjennom en hel natt etter en stressende kveldsvakt i uke 28 og 30. bare å ta det ned ro og se om det gir seg. Er gravid med nr tre nå, mindre kynnere denne gangen, overraskende nok. Tror det er fordi jeg lytter mer til kroppen og stresser mindre. Min erfaring med kynnere er at de er plagsomme, men har ikke noe å si for når eventuelt fødsel starter. Første kom en dag før termin. Nr to kom to uker før.
Jeg føler ikke jeg har stresset i hele tatt i dag, bare kost meg med julepynting i slow motion. :greet008
Baler litt med å balansere konseptet gradert jobbing vs fri, da, så tar med meg kommentaren din som en påminnelse! :happy:

Takk for svar!

Hadde masse kynnere med nr 3 fra ca uke 20. De kom oftere og oftere og sterkere og sterkere etterhvert som termin nærmet seg. De var også tidvis regelmessige. Men de hadde null modningseffekt. Fødte to dager før termin

med nr 1 og 2 hadde jeg knapt kynnere og de fødte jeg prematurt...

Fascinerende hvordan kroppen kan oppføre seg så forskjellig fra svangerskap til svangerskap!

Mye kynnere så plutselig kan også være et tegn på urinveisinfeksjon - så akkurat det ville jeg vært litt obs på!

Ellers har jeg hatt en del kynnere fra den perioden og utover, særlig ved aktivitet eller i etterkant av å ha beveget meg mye. De burde ikke bli vonde såklart og uansett om du er i tvil så kan du kontakte lege eller føden.
Ikke alle har så sterke kynnere at de egentlig merkes før fødsel, så det trenger ikke være noen sammenheng der
Ooops, takk for tips! Dét ante jeg ikke, men ser det stemmer. Urinprøve hos jordmor onsdag var fin, men kan jo ha skjedd ting siden da. :shy:

Da har jeg i hvert fall tatt ny test og så langt som det er mulig med en hjemmetest fått utelukket dette. Puh! Takk for ny kunnskap likevel!

Jeg hadde masse kynnere med første, fra veldig tidlig. Hadde kraftige kynnere også, fordi når jeg tok CTG(?) på sykehuset så kom de opp i 80-90 i målinger. De sa at 100 var rier. Fødte dagen før termin:p Så skal ikke ha noe å si :p

Back
Topp