Kynnere, kynnere, kynnere. Nedpress og mageknip.

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Følte jeg hadde få og ingen kynnere tom ca uke 20 i dette svangerskapet og tenkte jeg slapp billig unna.
Begynte nesten litt å lure på hvor de ble av men nå de siste ukene har det økt på og økt på!
Føler nesten at jeg konstant har ''stille'' kynnere. Ikke vonde eller noe, bare magen som stivner til og jeg kjenner et lite ubehag rundt den harde klumpen.

Merker nedpress i kanskje rundt 30 sekunder hver dag - da er det såpass at jeg må stoppe opp fra det jeg driver med og ellers har jeg de 3 siste nettene våknet av mageknip og gått på do - uten hell.
Det har nesten fått meg til å lure på om noe har vært på gang men såklart - det er nok bare kroppen som tuller litt med meg. ;)

Flere som har det sånn?

Jeg er kanskje ikke den rette personen til å svare gitt mitt merkelige forløp i svangerskapet, men det begynte hos meg slik du beskriver. Helt til dagen kom hvor det var så vondt at jeg ikke orket å snakke en gang. Dette var da før første innleggelse og da hadde det faktisk påvirket livmorhalsen ganske mye mer enn jeg trodde var mulig.

Nå stoler jeg jo ikke på signalene kroppen sender meg lenger for jeg aner ikke hva som er tull og hva som er tegn på at noe mer er på gang... Men jeg har stille kynnere konstant. Så kommer det skikkelige tak som er vonde og magen blir enda hardere enn når jeg har de stille kynnerene. Ikke noe rart jeg har vondt(tenker jeg da) for på ctg lå det på +/- 100 på ctg, sa mannen.

Har ikke noe mageknip eller slikt, men jeg er jo livredd for å gå på toalettet innimellom. Redd for at ungen skal plutselig komme ut i do eller noe, hehe...

Jeg tror jeg har nokså mye av det du kaller stille kynnere. Altså at magen blir strammere/hardere. Men kan det stemme at ikke absolutt hele magen blir stram? Kan på en måte "deler av" livmor ha kynnere?? Føler ofte det brer seg som et belte på tvers et stykke over og under navlen... Eller tar jeg feil og at det er gutten som presser seg utover??? Det blir veldig hardt altså, så jeg trooor det er kynnere, men har jo aldri gjort dette før ;-)

Ei natt våkna jeg med skikkelig mageknip. Gikk på do, klarte ikke å få ut noe. Fortsatte vondt, ikke noe ut... Prøvde å legge meg - ikke sjans i det hele tatt pga veeeldig vondt i nedre rygg og rumpa. Ble også veldig kvalm og følte for å kaste opp, noe som jeg heller ikke klarte. Endte opp m å sitte oppe en drøy time og drikke litt brus og spise et par kjeks. Så roa det seg og jeg klarte å ligge og sovna igjen... Merkelige greier.....

Jeg tror jeg har nokså mye av det du kaller stille kynnere. Altså at magen blir strammere/hardere. Men kan det stemme at ikke absolutt hele magen blir stram? Kan på en måte "deler av" livmor ha kynnere?? Føler ofte det brer seg som et belte på tvers et stykke over og under navlen... Eller tar jeg feil og at det er gutten som presser seg utover??? Det blir veldig hardt altså, så jeg trooor det er kynnere, men har jo aldri gjort dette før ;-)

Ei natt våkna jeg med skikkelig mageknip. Gikk på do, klarte ikke å få ut noe. Fortsatte vondt, ikke noe ut... Prøvde å legge meg - ikke sjans i det hele tatt pga veeeldig vondt i nedre rygg og rumpa. Ble også veldig kvalm og følte for å kaste opp, noe som jeg heller ikke klarte. Endte opp m å sitte oppe en drøy time og drikke litt brus og spise et par kjeks. Så roa det seg og jeg klarte å ligge og sovna igjen... Merkelige greier.....

Ja, jo. Jeg kjenner igjen den beltebeskrivelsen du gir. Jeg har beskrevet det til gubben som et korsett som bare strammes til rundt hele livet og magen min når det kommer. Det blir helt stenhardt hos meg fra ribbeinshøyde og ned til lysken. Hender jeg føler kynnere kun på en del av magen men da tror jeg kanskje det er vesle gutt som presser rygg/ rumpe ut på den siden. Men sikker er jeg jo ikke. :P

Ja. Skal spørre jordmor om det mageknipet om det ikke går over. Kan jo ikke ha spist feil mat som jeg har reagert på 3 netter på rad vel... Hmm...
Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Kvalmebølger og en generell følelse av ubehag...

Back
Topp