Kynnere - hvor vonde skal dem være??

SanderEliasSinMamma

Forelsket i forumet
Ja nå har jeg de siste to døgnene hatt kynnere av ingenting, og jeg synes de er ubehagelige - ja.. vonde... Kjenner dem mye bedre nå enn for tre dager siden.. Og jeg blir jo litt nervøs med tanke på at førstemann kom for tidlig. Har akkurat startet på jobb etter en uke ferie, og det ble hardere enn jeg trodde :O Det er jo mye opp og ned av stol osv, og da kommer dem... Når jeg sitter i ro kommer dem, når jeg har lagt meg kommer dem, kan våkne av dem på natta også... Hvordan er det med dere? Fler som har det sånn og som kan si at det er normalt? Vil jo ikke være hysterisk heller :P

Jeg har også mye kynnere. Både når jeg er aktiv og når jeg slapper av. Ifølge fastlegen er det helt normalt når man har født før. Jeg har hatt det fra uke 18, forrige gang kom kynnerne mye senere. Men jeg vil ikke si at de er vonde, det er liksom bare ubehagelig når det strammer. Hvis kynnerne er vonde ville jeg tatt kontakt med lege.

Jeg er 30+6 og har ofte kynnere. Og ofte er de vonde. Min lege sa at noen rett og slett har mer kynnere enn andre. Hun reagerte ikke noe på det. En gang hadde jeg så vond kynner at når jeg lå nede klarte jeg ikke å snu meg eller røre beina ut til siden. Er i en periode nå med mindre kynnere. Men hatt mange vonde

Tror ubehaget ved kynnere er veldig individuelt, men i utgangspunktet skal vel kynnere kun være dét; ubehagelige. Dersom du føler at de er smertefulle ville jeg kontaktet lege/jordmor for en liten sjekk om jeg var deg. Det er sikkert ingenting, men det er greit å få det sjekket , selv om det kanskje ikke gjør annet enn å få ro i sjela.;)

Lykke til!!!:)

I følge " boka" skal  kynnere være vonde. Men jeg og har masse kynnere hele tiden, har kommet som en storm den siste tiden for meg, men de er bare ubehagelige denne gangen.. 
Med nr.1  så var mine kynnere rett og slett vonde og ubehagelige, til og med regelmessige på slutten, men var ikke noe å bry seg om det altså..
Men hvis de er virkelig smertefulle så ville jeg jo bare tatt en tlf for mye enn en for liten, spesielt hvis du født for tidlig sist..:)

Det hele endte med 3 netter på sykehus, lungemodningssprøyter osv! Er under ekstra observasjon nå pga livmorhalsen var påvirket - og i og med at Sander kom 8 uker for tidlig skal jeg fortsette med kontroller hver 14 dag... så nå er det bare å prøve å knipe igjen - og ta hver uke som bonus! 

Stol på dere selv sier jeg bare :) Føler dere noe ikke er som det skal så ring jordmor, føden eller hva/hvem det nå måtte være :)

SanderEliasSinMamma skrev:
Ja nå har jeg de siste to døgnene hatt kynnere av ingenting, og jeg synes de er ubehagelige - ja.. vonde... Kjenner dem mye bedre nå enn for tre dager siden.. Og jeg blir jo litt nervøs med tanke på at førstemann kom for tidlig. Har akkurat startet på jobb etter en uke ferie, og det ble hardere enn jeg trodde :O Det er jo mye opp og ned av stol osv, og da kommer dem... Når jeg sitter i ro kommer dem, når jeg har lagt meg kommer dem, kan våkne av dem på natta også... Hvordan er det med dere? Fler som har det sånn og som kan si at det er normalt? Vil jo ikke være hysterisk heller :P

Har hørt at kynnere ikke skal være vonde egnetlig, men opplever de selv som ubehagelige. Mer ubehagelige denne gangen enn forrige. Vill e nok sjekka for sikkerhets skyld siden du fødte for tidlig forrige gang.

Back
Topp