Kynnere - hvor plagsomt?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg var hos jordmor i dag. Vi snakket blant annet om kynnere. Hun mente at det ikke var normalt at man hadde kynnere flere dager på rad, og at det var et tegn på at man trengte å slappe av. Jeg sliter ofte med kynnere, nesten hver eneste dag. Hvordan er det med dere?

Var også hos jordmor i dag. Hun snakket også mye om kynnere. Jeg har ikke vært så plaget med det. Får det bare innimellom dersom jeg er mye på beina. Da legger jeg meg bare på sofan med puter og pledd. :) Kjempedeilig. Er litt glad for at jeg er arbeidsledig akkurat i dag. Hehe!! =D

Jeg har kynnere hver eneste gang jeg er utenfor døren, bare jeg beveger meg mer enn hundre meter så får jeg de. Nevnte det for jordmor i dag og hun sa at man må ta det med ro og lytte på kroppen. Kroppen min vil åpenbart holdes i ro så mye som mulig.. :/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg får kynnere når jeg er veldig aktiv. Fikk streng beskjed av sykehuset at jeg IKKE skal få noe mye kynnere. Nå venter jo jeg tvillinger. Men tror det er lurt å slappe av mer hvis du sliter med masse kynnere uansett. ;)
Det er jo veldig ubehagelig å.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har kynnere flere ganger om dagen. Er jo bare kroppen som "øver seg" til fødsel, så er i utgangspunktet ikke farlig.

Får særlig kynnere hvis jeg går fort eller bøyer meg mye opp og ned. Hjelper absolutt å ta det med ro, men ikke alltid man har tid eller mulighet til det.

Jeg går frem og tilbake til jobb hver dag og får kynnere som er litt vonde hver gang. De slutter med en gang jeg slutter å gå.

Jeg er veldig usikker på om det er kynnere jeg har, eller om det er babyen som pressen med kroppen.. Hvis det er kynnere så har jeg det mange ganger tildagen..Det jeg merker er at jeg føler et veldig "press" i magen, og den blir steinhard på nøyaktig to punkter(helt fremme og på høyre side) ikke direkte vondt men ubehagelig og må ofte stoppe opp når det kommer og hente meg inn. Legen min mener atjeg ikke kan ha kynnere så tidlig(?!?) og mener det er babyen som sparker. Det er ihvertfall IKKE spark,d et vet jeg. Hehe. Synes dete r rart hvis det er babyen når det alltid er samme to stedene hver gang jeg får det,. Jeg kjenner heller ikkenoen bevegelser fra babyen, det kommer like uventet som det forsvinner.
Jeg aner jo ikke hvordan kynmere skal kjennes ut, hva tror dere? Kan dere prøve å forklare hvordan de føles?

Termin med første frø 12.februar

Jeg kjente mine kynnere fra uke 12 denne gangen og fra uke 18 med førstemann, så legen har ikke peiling!
Kynnere kan beskrives som at hele livmora blir knallhard, akkurat som ha en håndball (og etterhvert fotball) som strammer seg i magen. Babyen er som regel rolig når man har disse, for det presses jo rundt h*n. Livmora er i krampe. De kan være ubehagelige, men bør ikke være vonde. Men de kan bli vonde og man må puste seg igjennom de. Man må bare roe ned.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Jwg må også tilføre at dete r en tydelig sammenheng med når jeg må på do, både en og to. Vet ikke hva som kommer først, dotrangen eller kynnere da. Hehe. Men det går bort etter toalettbesøk:p

Jeg kjente mine kynnere fra uke 12 denne gangen og fra uke 18 med førstemann, så legen har ikke peiling!
Kynnere kan beskrives som at hele livmora blir knallhard, akkurat som ha en håndball (og etterhvert fotball) som strammer seg i magen. Babyen er som regel rolig når man har disse, for det presses jo rundt h*n. Livmora er i krampe. De kan være ubehagelige, men bør ikke være vonde. Men de kan bli vonde og man må puste seg igjennom de. Man må bare roe ned.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
Men må hele livmoren være steinhard for at det er kynnere? Hos meg er det alltid disse to stedene. Det er jo nokså store området da altså. Men kan kjenne på andre områder at det er mykere.

Hmm, er usikker. Livmora mi er hard over det hele, men det er ekstra ømt der hodet eller rumpa til babyen er. Magen blir skjeiv. Vet ikke med dere andre?!

Har ingen kynnere... Ikke som jeg legger merke til ihvertfall (alle har visst kynnere helt fra begynnelsen, men det er forskjellig om og når man kjenner de).

Sent from my iPhone using BV Forum

Det normale er visst å få kynnere tidlig og sent i svangerskapet. Jeg merket ikke noe til det i begynnelsen. Bare den siste mnd at jeg har vært ordentlig plaget med det. Jeg er snart 27 uker på vei.
I dag hadde jeg kynnere nesten hele tida mens jeg var på jobb + vondt i ryggen. De er ikke så vonde at man ikke fungerer, men det er jo ubehagelig å sitte og stå. Jeg jobber jo i posten, og da er det mye løfting og vandring frem og tilbake + stress.

Begynner å lure på sykemelding...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg får mer kynnere om jeg er trøtt og sliten, eller om jeg er veldig aktiv, går turer etc. De er ikke vonde, bare plagsomme. Skal også nevnes at jeg har mer kynnere om jeg må tisse, så passer på at blæra ikke er overfull :p

Back
Topp