Kynnere hos dere som har vært gravide før

Prøveliten

Elsker forumet
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Leser meg til at flergangsfødende ofte har mer og vondere kynnere som også kommer tidligere enn i første svangerskap. Hvordan oppleves det for dere?

Har selv hatt kynnere fra tidlig i graviditeten, men de siste par månedene må jeg si at mange av dem hat vært skikkelig vonde. Faktisk sånn at jeg har måttet puste meg gjennom mange av dem…
 
Samme her. Kan ikke huske at det har vært sånn med de andre.. men så er det åtte og tolv år siden jeg var gravid sist da
Kunne ønske de gikk over til rier snart sånn at jeg blir ferdig og får møtt han lille inni der ❤️
 
Får kynnere bare jeg forsøker å bevege meg med litt tempo eller utfører aktiviteter bøyd fremover, typ alt av husarbeid :wacky: Sånn var det ikke sist! Hvis jeg sitter stille når de kommer så får jeg et press over brystet og blir litt sånn lett i hodet, og må puste meg gjennom de av den grunnen. Sånn var det sist også! Men ingen smerter/tak i de foreløpig, 36+3.
 
Vet ikke om du vil høre noe fra meg, siden jeg ikke har samme opplevelse. Andregangs, og nesten ingen kynnere i det hele tatt! 39+5, så jeg synes det er litt snodig. Men en teori er at jeg tar ekstra magnesium (i utgangspunktet for å slippe kramper), i tillegg til det som er i gravid-tablettene mine. :confused005
 
Jeg har hatt masse kynnere, som både har vært vonde og harde og hyppige i tidligere svangerskap. Denne gangen har det bare vært noen tunge midt i svangerskapet for så å ha vanlige kynnere ellers. Ville trodd kroppen jobbet på høygir denne gangen, men er motsatt. Egentlig godt å slippe vonde maserier som holder en våken om natta, samtidig som det hadde vært greit med litt falskt håp og :joyful:
 
Vet ikke om du vil høre noe fra meg, siden jeg ikke har samme opplevelse. Andregangs, og nesten ingen kynnere i det hele tatt! 39+5, så jeg synes det er litt snodig. Men en teori er at jeg tar ekstra magnesium (i utgangspunktet for å slippe kramper), i tillegg til det som er i gravid-tablettene mine. :confused005
Jeg tror og magnesium spiller inn! :) Har tatt det selv helt frem til forrige uke :)
 
Eg fekk akkurat nr 3 og har heilt klart hatt meir kynnere for kvart svangerskap. Med første merka eg ikkje kynnerene, anna enn at eg kjente at magen var hard om eg tok på den. Med nr 2 merka eg meir til dei, men det var aldri mange eller vonde. Denne gongen har eg hatt mykje kynnere, spesielt om eg har vært sliten. På slutten var det også ganske mykje tak i dei.
 
Kan ikke huske at jeg hadde mye kynnere med første, men er 10 år siden så ikke så rart. Denne gangen har det vært mye mer helt fra magen kom, men da mest når jeg beveget meg eller stod lenge.

Nå på slutten har jeg hatt mange selv om jeg ligger å slapper av eller rett før leggetid som jeg kjenne bygger seg opp og varer ganske lenge eller at kommer flere rett etter hverandre før det stopper opp, de er vondere enn ubehagelig. Begynt å tenke på om jeg bare kommer til å tenke at når riene faktisk starter at det er kynnere. :rolleyes::oops: får håpe vannet går så jeg vet det er i gang :hilarious:
 
Får kynnere bare jeg forsøker å bevege meg med litt tempo eller utfører aktiviteter bøyd fremover, typ alt av husarbeid :wacky: Sånn var det ikke sist! Hvis jeg sitter stille når de kommer så får jeg et press over brystet og blir litt sånn lett i hodet, og må puste meg gjennom de av den grunnen. Sånn var det sist også! Men ingen smerter/tak i de foreløpig, 36+3.
Jeg blir også lett i hodet av dem, hadde det sist også. Lurer på om det er et lite blodtrykksfall som kommer?
 
Vet ikke om du vil høre noe fra meg, siden jeg ikke har samme opplevelse. Andregangs, og nesten ingen kynnere i det hele tatt! 39+5, så jeg synes det er litt snodig. Men en teori er at jeg tar ekstra magnesium (i utgangspunktet for å slippe kramper), i tillegg til det som er i gravid-tablettene mine. :confused005
Hehe, det er ikke så smertefullt at jeh ikke kan høre fra de som ikke har vonde kynnere ;)
 
Kan ikke huske at jeg hadde mye kynnere med første, men er 10 år siden så ikke så rart. Denne gangen har det vært mye mer helt fra magen kom, men da mest når jeg beveget meg eller stod lenge.

Nå på slutten har jeg hatt mange selv om jeg ligger å slapper av eller rett før leggetid som jeg kjenne bygger seg opp og varer ganske lenge eller at kommer flere rett etter hverandre før det stopper opp, de er vondere enn ubehagelig. Begynt å tenke på om jeg bare kommer til å tenke at når riene faktisk starter at det er kynnere. :rolleyes::oops: får håpe vannet går så jeg vet det er i gang :hilarious:
Haha, har tenkt samme tanke. Jordmor har sagt at jeg får ringe når ting er regelmessig i gang, så satser på at jeg greier å skille. Hadde rask fødsel sist, så tør jo ikke vente for lenge heller.
 
Jeg opplevde vonde kynnere etter sex, vil tippe det kanskje var modningsrier? Det går jo da over, og resulterer ikke i fødsel. Forskjellen var egentlig at vanlige kynnere bare strammer (skikkelig, kan miste pusten), mens disse kynnerene kuliminerte lengre ned i magen/symfysen hos meg. Og det gjorde vondt.
 
Forresten, jeg får bare kynnere når jeg er i ro, får dere andre det ved bevegelse? :knegg: Faktisk aldri hatt en kynner når jeg er i bevegelse på disse 6 svangerskapene.
 
Forresten, jeg får bare kynnere når jeg er i ro, får dere andre det ved bevegelse? :knegg: Faktisk aldri hatt en kynner når jeg er i bevegelse på disse 6 svangerskapene.
Får det både av ro og aktivitet. Hvis jeg sitter i ro og reiser meg opp, får jeg alltid kynner. Ellers er det spredd godt utover dagen.
 
Forresten, jeg får bare kynnere når jeg er i ro, får dere andre det ved bevegelse? :knegg: Faktisk aldri hatt en kynner når jeg er i bevegelse på disse 6 svangerskapene.
Jeg får bare ubehagelige kynnere når jeg er i bevegelse. Men når jeg er i ro, merker jeg det bare siden magen blir steinhard. Eller fordi jeg skal reise meg, og må støtte magen litt ekstra :hilarious:
 
Har du sluttet med magnesium for å få kynnere = forhåpentligvis få fart på fødselen? :angelic:
Jordmor på sykehuset som tok akupunktur forrige uke sa jeg kunne slutte på de
Har du sluttet med magnesium for å få kynnere = forhåpentligvis få fart på fødselen? :angelic:
Jordmor på sykehuset forrige uke som sa jeg kunne slutte på de, så kan være noe i det ja :)
 
Forresten, jeg får bare kynnere når jeg er i ro, får dere andre det ved bevegelse? :knegg: Faktisk aldri hatt en kynner når jeg er i bevegelse på disse 6 svangerskapene.
Eg har hatt mykje ved bevegelse ja. Har nesten hatt mest då.
 
Back
Topp