Kynnere fra uke 11?

ingerj

Forelsket i forumet
Hei. Jeg er nå 13+5 og har siden uke 11 kjent at livmoren flere ganger i løpet av dagen blir som en knallhard tennisball. Litt ubehagelig. Det er vel ikke farlig? Blir også sånn etter samleie. Ikke noe blødning eller smerter, og alt så bra ut på ul i uke 12+1. Blir veldig sliten av de fem timene jeg er på jobb daglig, men føler meg ikke spesielt stresset. Takk for svar.
 
Hei!

Du beskriver noe som ikke er så uvanlig, der er faktisk mange gravide som opplever at de får kynnere veldig tidlig i svangerskapet.
Det vanligste er jo at kynnerne kommer litt seinere i svangerskapet, men det er altså ikke uvanlig å få det tidligere også.
Det er ikke farlig. :)
Livmoren er en muskel du ikke har noe som helst kontroll over, Den driver og jobber på egenhånd, når det måtte passe den : Ofte strammer den seg i forbindelse med samleie og andre fysiske aktiviteter - andre ganger strammer den seg uten at en har gjort noe som helst.

Så lenge det ikke er smertefullt, medfører blødninger eller mye nedpress, så hadde jeg tatt det helt med ro :)

Lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe ;)
 
Back
Topp