Kynnere ? Flere som kjenner det tidlig?

LilleBlinky

Flørter med forumet
Hei, nå har jeg kjent kynnere to netter på rad.
Våkner av at livmoren min næremes stikker utenfor magen...Føles sånn og kjennes sånn ut i hvertfall. Jeg hadde mye knnere og tidlig kynnere ved forje svangerskap også. Men husker ikke hvor tidlig...er ikke 4 mnd litt tidlig? Burde jeg bekymre meg?
Legen min sa at det er normalt, men kanskje ikke såååå tidlig...? Gir med et beroligene men litt urolig svar...
Så flere der ute som kjenner kynnere tidlig? Eller har kjent det i andre svangerskap?
Ha en fin dag og igjen takk for alle som deler erfaringer med meg:) Hjelper mye :) :) :)

jeg har igså hatt noen smerter som jeg ikke viste hva var. Men etter en prat med jordmor, fikk jeg beskjed om at det var kynnere. Hun sa at det ikke var noe farlig og at det var vanlig til noen tidlig i svangerskapet.
Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Det er nok ganske sikkert kynnere ja. Det er helt vanlig i større eller mindre grad:-) Mange merker ingenting før uke 20 ca, men det er ikke unormalt å få de før. Er bare livmoren som holder seg i form frem mot den store styrkeprøven:-) Hvis du får det veldig mye så snakker du med jm, for det kan være litt stressbetinget, men som regel kommer det mest når du hviler deg. Går gjerne over når du beveger deg. Har kjent det i et par uker nå, og det er litt merkelig når livmoren plutselig kjennes ut som en hard ball:-) Hvis du er bekymret så snakk m jm. Hun kan nok berolige deg.

Vet ikke dessverre. Hadde ikke så mye av det sist..før helt,helt på slutten. Men er vel vanlig at det kommer tidligere i andre svangerskap. Kanskje det hjelper å stresse ned litt?

Har hatt kynnere noen uker jeg og. Det er jo noe alle har, men ikke alle merker dem. Så lenge dem ikke blir vonde så er det jo heldigvis ufarlig :)

Takk for svar og deling av erfaringer. Vet det ikke er farlig så lenge de ikke er vonde og øker, men syns det var så tidlig. Men vet det var tidlig sist jeg gikk gravid også, men husker ikke når...å var redd dette var alt for tidlig. og at det var et dårlig tegn. Siden legen min nøøølte...Men dere har roet meg ned, mer enn legen min :) ;) Takk for det og ha en fin kveld :)

i natt sleit jeg veldig med det. vonde, også! håper det ikke kommer til å fortsette å være så plagsomt ;)

Back
Topp