Kynnere, førstemann var prematur..

SanderEliasSinMamma

Forelsket i forumet
Ja, jeg er nå plaget med kynnere ca uke 18... har vært plaget med det noen uker... Førstemann var prematur, men jeg vet ikke om dette er noe jeg burde bekymre meg over? Noen fler som har kynnere/erfaring med noe lignende?

Jeg har hatt kraftige kynnere siden uke 14 og regner med å ha det resten av svangerskapet da jeg var like ille/værre med førstemann.... Jeg ble sjekket utallige ganger om det åpnet seg under svangerskapet med gutten min kom til termin!! :) Du som ha et prematurbarn fra førav bør være mere på vakt,for kynnere kan svekke.. Bedre å ha en dialog med lege/jordmor og bli sjekket underveis i svangerskapet :)

Med førstemann fikk jeg kynnere rundt uke 14. Hadde det VELDIG ofte. Men legen min sa det ikke var noe å bekymre seg for. Men hører fra andre at de blir sykemeldt og må slappe av en del om de har hyppig kynnere.. Jeg fødte bare en uke før termin sist. Men hadde en kjapp fødsel. Denne gang kom også kynnerene i uke 14. Og har en del av de.

Takker for svar :) fødte i uke 32 forrige gang, og kunne tenke meg å knipe igjen litt lenger denne gangen :P de er bare så vonde at jeg holder pusten noen sekunder, og slik kjentes de ut bare mot slutten forrige gang.. Men, får snakke med jordmor om det :)

Hadde vonde kynnere med andremann og prematur førstefødt. Ble sykemeldt 100 % og sjekket jevnlig. Andremann kom 39 akkurat, så selv om jeg har vonde kynnere denne gangen så er det ikke noen bekymring her, fordi hos meg hadde ikke dette noe å si. Det er veldig sjelden i følge jordmor, at det påvirker. Men som sagt jeg var veldig fulgt opp med andremann og det burde du også bli, hvis de ikke vet grunnen til at første kom for tidlig hos deg da...

Ville nok prøvd å ta ting litt med ro og snakket med jordmor om dette.

Jeg har en ekstremprematur fra før og hadde da ikke noen kynnere... denne gangen kom de i uke 14, men fant ut at det var pga gbs infeksjon, og jeg har allerede åpnet meg mye, men heldigvis så er jeg "sydd" så det er kun over tråden... 

Jeg hadde nok snakket med lege eller jordmor, men jeg er overrasket over at du ikke får flere kontroller grunnet prematur fødsel med forrige...

Back
Topp