Kynnere eller rier..?

3barns mamma

Elsker forumet
Syns dette er så vanskelig... Og i kveld har jeg hatt noe som minner meg om rier,men jeg er ikke sikker. :-/
Var det ikke en måte man kunne finne ut av hva det er?
At kynnerne gir seg om du gjør noe spesielt,mens riene fortsetter?
Selv om dette er 3.gangen,er jeg like usikker hver gang :-p

Jeg vet at det er skikkelige rier når det er så vondt at jeg ikke klarer å snakke mer enn nødvendig og rett og slett gir faen i alt :p Eneste jeg klarer er å puste meg gjennom de mens jeg støtter meg til det som er nærmest ;-) Men er jo forskjellig da..

Har hørt og forstått at rier gir seg ikke om man endrer på det man gjør, eller tar en dursj o.l... Hviler man, så går kynnere over hvis man står opp og beveger seg, og omvendt... Men jeg har ingen erfaring, men husker det fra fødselsforberedende kurset...:)

Har også hørt at kynnere skal roe seg ned hvis man legger seg ned, men hadde masse kynnere en hel dag med jevne mellomrom og da lå jeg mye på sofan, uten at det forandret seg :o Ga seg bare tilslutt...

Har hørt at kynnere skal gi seg om man tar en varm dusj mens rier bare blir litt svakere.
Spennende :)

Eg også 3 gangs å helt grønn på dette. Hva inne på føde kontroll i dag siden eg har gått med rie i heile natt uten å sove. Kom inn å fikk beskjed om at det hva nåkk bare modningsrie som fort kunne ta seg opp. Har fortsatt rie på 20-30 min intervall å merke at de har øka i form for styrke å lengde nå utpå kvelden. Men drøye med å ringe igjen siden eg ikkje vil virke desperat.

Glemte å nevne at kynnere skal gi seg når du slapper av, det gjør ikk rie. Å mine har ikke roet seg el forsvunnet. Men de tar seg heller ikkje opp skikkelig :0

Vi var nesten på vei inn i går pga at jeg fikk vonde sammentrekninger og de kom ganske så ofte. Fikk beskjed om å se ann en time og når jeg ringte opp igjen så pratet jeg med en annen jordmor- og hun sa det at når det er skikkelige rier så er de like og kommer ca like jevnt. Dvs at de er like vonde og kommer regelmessig. I tillegg så sa hun at jeg ville mest sansynlig ikke ha klart å prate noe særlig under rien og at hun var ganske sikker på at det var starten på latensfasen/modningsrier. Holdt på lenge i natt, men tilslutt så sovna jeg, og ingen baby har kommet enda. Syns det er veldig vanskelig, men blir manfor usikker så er det bedre å ringe en gang for mye i allefall ;)

De lærde sier at du bare VET når du har rier, det er ganske vondt. Blir da også vanskelig å prate og du får heller ikke sove mens du har det.
Min erfaring tilsier også dette, jeg har masse kynnere nå for tiden, magen er nesten konstant hard og kynnerne kommer av den minste ting. Men de er ikke vonde, ikke vondt i magen eller i ryggen.

Har også hørt at kynnere skal roe seg ned hvis man legger seg ned, men hadde masse kynnere en hel dag med jevne mellomrom og da lå jeg mye på sofan, uten at det forandret seg :eek: Ga seg bare tilslutt...

Sånn var d med meg igår,derfor jeg ble så usikker. Skikkelige vonde tak,som ikke gav seg før de bestemte seg for det selv.
Men gav seg utover natta,så var sikkert kynnere :-)

De lærde sier at du bare VET når du har rier, det er ganske vondt. Blir da også vanskelig å prate og du får heller ikke sove mens du har det.
Min erfaring tilsier også dette, jeg har masse kynnere nå for tiden, magen er nesten konstant hard og kynnerne kommer av den minste ting. Men de er ikke vonde, ikke vondt i magen eller i ryggen.

Ikke bestandig man vet det er rier heller... Jeg hadde rier i over en time med nr 2 før jeg ble sikker på at det var rier det var... :-p

Sånn var d med meg igår,derfor jeg ble så usikker. Skikkelige vonde tak,som ikke gav seg før de bestemte seg for det selv.
Men gav seg utover natta,så var sikkert kynnere :-)
Mest sannsynlig. Men det er fryktelig ubehagelig, så ikke rart man tenker det kan være rier. Jeg var sikker på at det var starten på fødsel, venta og håpa bare på at vannet skulle gå :P

Tja... ;) Jeg trodde som sagt det var maserier. I minst seks timer. Dette var andre fødsel, og smertene kunne ikke sammenlignes med første. Veslesøster var ute under en time etter at vi ankom føden. Og vi dro dit fordi jeg ble tvunget ;)

Back
Topp