Kynnere eller rier?

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Altså.. jeg sliter med å skjønne/merke forskjell. Har hørt bestandig at kynnere strammer magen, så hver gang den har strammet seg når jeg f.eks. gjør noe fysisk tungt så har jeg jo regnet med at det er kynnere. Ikke vondt men irriterende og ubehagelig.

I det siste har jeg hatt skikkelige tak nederst i magen som kjennes ut som veldig sterke menssmerter og som strekker seg rundt til korsryggen. Føles jo ut som ryggen skal knekke til tider! De taka kommer og går og blir sterkere og sterkere, men har gitt opp å prøve å ta tida for kjenner liksom ikke når de gir seg, bare når de kommer. Hvis noen skjønner hva jeg mener? :) Men magen blir ikke hard på samme måte... noen som har det likt? Menssmertene er liksom så sterke at jeg må stoppe opp og konsentrere meg om å puste. Skjønner ingenting jeg... så kan det gå tiiimer hvor jeg ikke merker noenting.

Åh. Blir gal! Er så lei. Det var nattens frustrasjonsinnlegg det her :p Ikke får jeg sove heller. Nå gleder jeg meg til han kommer ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker litt :) maserier kanskje? Kynnere skal jo ikke gjøre vondt, heller ikke kjennes i ryggen. Sikkert noe på gang, enten modning eller fødsel :) Lykke til!

Jeg er usikker på forskjellen selv. Når jeg fikk nr 1 trodde jeg at jeg hadde rier, nettopp av samme grunn som deg, kynnere jeg hadde hatt var ikke vonde, og strammet i magen. Når jeg kom på sykehuset med det jeg trodde var rier fikk jeg beskjed om at det "bare" var kynnere. Denne gangen var et motsatt. Jeg trodde det var kynnere, fordi det kjentes som sist, men da var det rier. Felles for begge fødslene var at de vonde kynnerne/riene kun var den dagen jeg fødte. (Men da har jeg hatt ganske raske fødsler også, da.) Var jeg deg ville jeg ha kontaktet føden for å få sjekka hvis det kommer regelmessig! Endringer er jo ofte tegn på at "det skjer noe"!

Det er nok rier. Men om de vil få deg i fødsel nå straks eller du må vente litt til er vanskelig å si. Kynnere skal ikke være vonde bare ubehagelige.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Begynnende rier kanskje..latensfasen kan jo vare en stund. Jeg ville passet på å få sove mens det var mulig,for å samle krefter til det virkelig setter i gang. Det kan jo hende noen kjerringråd er med på å få fortgang på prosessen. Om man begynner å bli moden,så kan det kanskje hjelpe litt ;-)

Årh jeg skjønner ikke bæret av dette. Kommer jeg til å skjønne når fødselen er i gang? :p har tidligere vært plaget med mage smerter og luft, men det har vært nesten uutholdelig. Kan det sammenlignes? I dag har jeg såvidt begynt å kjenne svake "tak" i korsryggen og stikking i eggstokkene.. men såvidt..

Årh jeg skjønner ikke bæret av dette. Kommer jeg til å skjønne når fødselen er i gang? :p har tidligere vært plaget med mage smerter og luft, men det har vært nesten uutholdelig. Kan det sammenlignes? I dag har jeg såvidt begynt å kjenne svake "tak" i korsryggen og stikking i eggstokkene.. men såvidt..
Sniker fra oktober :) tro meg du kjenner når fødslen er på gang. Da er du helt sikker :) gikk med kynnere som var lik rier, men riene sitter annerledes i magen. Vanskelig å forklare 100% :p

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Sniker fra oktober :) tro meg du kjenner når fødslen er på gang. Da er du helt sikker :) gikk med kynnere som var lik rier, men riene sitter annerledes i magen. Vanskelig å forklare 100% :p

Ja regner med jeg kjenner det når jeg må. :p ellers blir det fødsel på gulvet her, da må hunden være jordmor :p hehehehe

Ja regner med jeg kjenner det når jeg må. :p ellers blir det fødsel på gulvet her, da må hunden være jordmor :p hehehehe
Det må ikke skje :p det som kjennetegner rier er regelmessig og takene øker :) kynnere gir seg etterhvert

Enten er det modning eller rier. Høres ikke ut som kynnere

Altså.. jeg sliter med å skjønne/merke forskjell. Har hørt bestandig at kynnere strammer magen, så hver gang den har strammet seg når jeg f.eks. gjør noe fysisk tungt så har jeg jo regnet med at det er kynnere. Ikke vondt men irriterende og ubehagelig.

I det siste har jeg hatt skikkelige tak nederst i magen som kjennes ut som veldig sterke menssmerter og som strekker seg rundt til korsryggen. Føles jo ut som ryggen skal knekke til tider! De taka kommer og går og blir sterkere og sterkere, men har gitt opp å prøve å ta tida for kjenner liksom ikke når de gir seg, bare når de kommer. Hvis noen skjønner hva jeg mener? :) Men magen blir ikke hard på samme måte... noen som har det likt? Menssmertene er liksom så sterke at jeg må stoppe opp og konsentrere meg om å puste. Skjønner ingenting jeg... så kan det gå tiiimer hvor jeg ikke merker noenting.

Åh. Blir gal! Er så lei. Det var nattens frustrasjonsinnlegg det her :p Ikke får jeg sove heller. Nå gleder jeg meg til han kommer ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg holdt på sånn 5 uker :p ikke særlig godt. Får du sove noe særlig? Jeg hadde modningsrier/maserier. Langt har du kommet nå? :)

Jeg har hatt det slik de siste 2 ukene kanskje (har kommet seg litt de siste dagene). Jordmor mente det var kraftige kynnere hos meg i alle fall ;-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Samme her! Har hatt sånne i en mnd nå, nesten hver dag. Helt annerledes enn kynnerene, som jeg også kjenner veldig godt til. Disse minner tvertimot veldig om maseriene som forrige fødsel startet med. Har trodd noe er på gang mange ganger nå, lei av å bli lurt.. Nå det endelig blir alvor kommer jeg sikkert ikke til å skjønne det før etter en god stund..

Back
Topp