Kynnere eller premature rier?

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Jeg har ingen følelse i livmor, så jeg har ikke noe forhold til hverken kynnere eller rier fra før av. Saken er at siden i går kveld, har jeg hatt periodevis skikkelig vondt nederst i magen og litt mot venstre side, nesten som krampe. Det sitter akkurat i arrområdet etter ks, så jeg tenkte det sikkert var strekksmerter i arret nå som livmor er inne i en vokseperiode. I løpet av natten har jeg våknet mange ganger av ubehaget, forsøkt å skifte stilling og massere litt i forsøk på å få det bedre. Utover dagen i dag har «anfallene» kommet stadig oftere. Det er såpass ubehagelig at jeg må krølle meg sammen eller sette meg ned når det oppstår. For et par timer siden oppdaget jeg at magen er steinhard i det minuttet det gjør vondt, men blir myk igjen samtidig som sviingen/vondtene forsvinner. Nå har jeg kartlagt litt mer, og dette kommer ganske jevnt med 10-15 min mellom, helt uavhengig av hva jeg gjør.

Er det sånn kynnere oppfører seg? Eller burde jeg være bekymret for om dette er premature rier? Noen som har prøvd begge deler og kan berolige meg litt?
 
Kynnere skal ikke gjøre vondt, men kan være litt ubehagelige. Magen blir veldig hard mens de pågår. Det skjer jo når man har rier også. Kynnere skal ikke være regelmessige. Tror nok jeg ville tatt en telefon til føden, og jeg er ikke en av dem som ringer ned føden altså. Ca kun når jeg faktisk skal føde. Krysser fingrene for at han holder seg inne en stunde til!
 
Ja kynnere kan komme takvis og være vonde men når det blir så vanskelig å skille det, så kan det være lurt å ta en sjekk! Begynner ting å åpne seg opp så er det jo fint å få noe som kanskje kan stoppe det!
 
Kynnere med 10-20 minutter mellom over lengre perioder er visstnok ikke unormalt. Har ingen egne erfaringer. Krysser fingrene for at det er kynnere, eller noe annet uskyldig. Kanskje arret har blitt din nerve til å kjenne både kynnere og rier nå.
 
Jeg syns både kynnere og strekninger er vondt, men ikke hatt det regelmessig enda. Ring legevakt/føden, så kan de nok hjelpe!
 
Kynnere kan både være veldig vonde og komme regelmessige.
Likevel, etter de siste dagene du har hatt hadde det kanskje ikke vært dumt å ta en telefon til føden?
Greit å få sjekket opp i det, sånn i tilfelle.
 
Forskjell på rier og kynnere er også at rier sitter mer i ryggen. Men om de kommer jevnt som rier og er smertefulle, så ville jeg nok tatt en tlf til føden! Bedre føre var :)
 
Kan være begge deler. Men enig med nøttelitenitreet, ring føden du :)
 
Regner nesten med at krølle... er stille fordi hun er på sykehuset til observasjon - igjen.... Håper de er i ferd med å konkludere med at dette er noe helt uskyldig og at krølle... snart er i så fin gravidform som kroppen hennes kan mestre....
 
Håper du får sjekket det opp på føden. Med din historie er det uansett det beste.
Lykke til. Håper minstebror får være litt lenger i magen
 
Regner nesten med at krølle... er stille fordi hun er på sykehuset til observasjon - igjen.... Håper de er i ferd med å konkludere med at dette er noe helt uskyldig og at krølle... snart er i så fin gravidform som kroppen hennes kan mestre....

Så søt du er! [emoji7] Jeg krøp til sengs en stund for å se om litt hvile kunne hjelpe, men det gjorde det ikke. Nå har jeg ringt etter barnevakt, sånn i tilfelle det blir verre utover kvelden. Har ikke noe nedpress eller slimet utflod eller andre tegn på at noe åpner seg, så satser foreløpig på at det må være uskyldig. Hvis ikke det roer seg i løpet av et par timer, får jeg ta en telefon til føden å høre, så jeg slipper å lure gjennom natten...
 
Så søt du er! [emoji7] Jeg krøp til sengs en stund for å se om litt hvile kunne hjelpe, men det gjorde det ikke. Nå har jeg ringt etter barnevakt, sånn i tilfelle det blir verre utover kvelden. Har ikke noe nedpress eller slimet utflod eller andre tegn på at noe åpner seg, så satser foreløpig på at det må være uskyldig. Hvis ikke det roer seg i løpet av et par timer, får jeg ta en telefon til føden å høre, så jeg slipper å lure gjennom natten...
Kan skjønne du ikke er overivrig på å ringe føden. Sannsynligheten for at de vil ha deg inn igjen er jo stor
 
Kan skjønne du ikke er overivrig på å ringe føden. Sannsynligheten for at de vil ha deg inn igjen er jo stor

Er det jeg også er redd for, og jeg er så fryktelig lei av sykehus! Kjenner tårene presser på av hele opplegget nå. I morgen skal jeg i tillegg til kontroll hos endokrinologene, følge eldstemann til kontroll på barneklinikken, etter at han fikk plutselig tåkesyn i forrige uke, som ikke har gått over ennå. Mannen kommer ikke hjem før natt til torsdag. Torsdag skal lillegutt på MR i narkose. Hvorfor må alt skje samtidig??
 
Er det jeg også er redd for, og jeg er så fryktelig lei av sykehus! Kjenner tårene presser på av hele opplegget nå. I morgen skal jeg i tillegg til kontroll hos endokrinologene, følge eldstemann til kontroll på barneklinikken, etter at han fikk plutselig tåkesyn i forrige uke, som ikke har gått over ennå. Mannen kommer ikke hjem før natt til torsdag. Torsdag skal lillegutt på MR i narkose. Hvorfor må alt skje samtidig??
:(:Heartred
 
Det er virkelig urettferdig at alt skal ramme deg, krølle...
 
❤️❤️
 
Er det jeg også er redd for, og jeg er så fryktelig lei av sykehus! Kjenner tårene presser på av hele opplegget nå. I morgen skal jeg i tillegg til kontroll hos endokrinologene, følge eldstemann til kontroll på barneklinikken, etter at han fikk plutselig tåkesyn i forrige uke, som ikke har gått over ennå. Mannen kommer ikke hjem før natt til torsdag. Torsdag skal lillegutt på MR i narkose. Hvorfor må alt skje samtidig??

Huff, stakkars deg! Dette var mye på en gang og særlig når du er alene med barn akkurat nå. Jeg synes likevel at du burde ringe til sykehuset nå og høre om du bør komme en tur. Hvis det er rier, bør du jo faktisk få noe som kan stoppe det, og jo tidligere de får satt i gang med medisiner, desto større sjanse er det vel for å få stoppet det. Sender deg en klem og håper at det bare er kynnere!
 
Back
Topp