Kynnere eller premature rier??

Vesla222

Glad i forumet
I går kveld var jeg plaget med kraftige kynnere. Våknet i natt og da var de gått over til å bli vonde og regelmessige (hvert 5. minutt, varte ca. 1 minutt). Det strålte liksom nedover lårene. Stod etter hvert opp, og da tok det heldigvis ikke så lang tid før det gav seg. Kanskje varte de vonde sammentrekningene i 1-1,5 time.

Kan det ha vært premature rier jeg hadde, eller bare kynnere i og med at de gikk over av seg selv? Er andregangs, og jeg synes at sammentrekningene minnet mer om riene jeg hadde tidlig i fødselsforløpet forrige gang, men jeg har jo også hørt t kynnerne kan bli mer intense for hvert svangerskap. Noen med erfaringer?

Kanskje du skulle tatt en tlf til føden for å høre med de? Kynnere skal jo ikke være vonde heter det jo.. vet ikke om kynnere pleier å komme regelmessig slik som rier, jeg har ikke opplevd det iallfall..

Jeg har hatt det samme som du beskriver..ringte føden og de ville ha meg inn så fort som mulig. Ble godt tatt imot og undersøkt nøye, men alt så heldigvis bra ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok ringt føden..bedre med en tlf for mye :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det gav seg rimelig fort, så jeg ringte aldri til føden. Men kommer nok til å gjøre det om det skjer igjen.

Har hatt det ganske likt de siste dagene. Noen av kynnerene har vært vonde, likt som tidlige rier forrige fødsel.

Etter 2 timer i dag der de ble vondere og kom veldig ofte ringte jeg til jordmoren jeg går til. Da hadde jeg prøvd med paracet, skifte stillig (gå, ligge, sitte), men det hjalp ikke. Jeg går også på magnesium fra før for å prøve å redusere kynnere og rastløse ben.

Jordmor var opptatt, og da hun ringte tilbake hadde det roet seg litt. Fikk beskjed om å ringe til føden dersom det skulle ta seg opp igjen og jeg skulle ta det helt rolig de neste dagene.
Nå skal jeg inn på ul på torsdag for å se om morkaken har flyttet seg, og fikk beskjed om å si i fra at de måtte måle livmorhalsen i tillegg.

Ettermiddagen har gått greit, men har fremdeles mye kynnere, men ikke vonde akkurat nå.

Ville ringt føden hvis det blir verre igjen hadde jeg vært deg.

Back
Topp