Kynnere eller maserier?

Usikker, men er maserier regelmessige kanskje? Og kynnere skal jo egentlig ikke være vonde..

Jeg har en del kynnere nå. Mest på natten, og de er vonde. Gode menssmerter. Men de er ikke regelmessige da. Kommer en her og der, og kan gå timer mellom :p
 
Leste en plass at hvis det er kynnere så skal de gi seg hvis du gjør det motsatte som når du får de. F. Eks hvis du får de når du er i aktivitet så skal de avta hvis du slapper av. Eller hvis du får når du slapper av. Så skal de gi seg om du begynner å være i aktivitet. :) husker desverre ikke hvor jeg leste det. Men det var på nettet av en jordmor. :) men det som alt anna. Er nok ingen regel uten unntak det heller :)
 
Enig med smørblomst1, kynnere gir seg om du skifter stilling ol. Her kan jeg ha 15 på rappen om jeg setter mg i en viss stilling, reiser jeg meg så gir det seg. Vil tro maserier er uregelmessige og kan holde på i timesvis for så å forsvinne helt. og at de kommer uansett heliten stilling en befinner seg i. Men jeg vet ikke, er bare en slags konklusjon på litt egen erfaring og lesing av andres erfaring.
 
Synest å huske at jm kalte mine rier for maserier sist jeg fødte. Og da var det rier som varte i for lang eller for kort tid. Som ikke førte kroppen noen vei. At de hjalp ikke på fødselen. Har i grunn fortrengt forje fødsel. Så kan desverre ikke forklare koss dette var. Håper du finner ut av det :)
 
Skal ringe føden imårra uansett, for å høre om modningsakupunktur, så da kan jeg ta dette spm samtidig :)
 
Står iallefall på bv-appen min i dag at kynnere skal gå over ved bevegelsesendring og ikke være regelmessige.

Maserier er sikkert mer regelmessige og kan sikkert henge i ved ro og bevegelse, men som navnet sier, så fører dem jo ikke til noe.

Jeg hadde regelmessige smårier nesten et døgn før fødselen startet. Kom opp på føden med knappe 1cm. Regner med jeg kan kalle det maserier :p
 
Kynnere kommer gjerne nå og da på slutten, gjerne ved bevegelse... Masrier er regelmessige og litt mer ubehagelige, her er mine godt krydret med mensmurringer og tar godt tak. Men de øker ikke i styrke og de kan forsvinne i perioder. Er det ordentlige rier så øker de i hyppighet styrke, og de er gjerne vondere!
 
Back
Topp