kynnere eller begynnelsen av rier?

S-Sol

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
I går var vi inne på føden for sjekk, lille hadde vært stille hele dagen og d hadde vært så vidt jeg hadde kjent liv. Ikke ville engang.

Inne på UNN fikk vi satt på sånne følere på magen min, og da så de att lille jobbet som bare det! 200 i puls og jobbet på.
Mens vi lå der ble kynnerene ubehagelige og jeg var oppe i 100 på det der apparatet de hadde.
Og ultralyd ble tatt, lille ligger laaangt ned i bekkenet på meg.

I dag har jeg hadd vondt i korsryggen og går i sneglefart, vagger og føler jeg skrever når jeg går og har vonde kynnere, og vondt i symfysen, føler meg hovven rundt og inni "sjura", samt at når takene kommer gjør det vondt i rumpen også, må liksom holde meg oppe om dere skjønner.

Noen som vet om det er kynnere eller modningsrier?
 
I går var vi inne på føden for sjekk, lille hadde vært stille hele dagen og d hadde vært så vidt jeg hadde kjent liv. Ikke ville engang.

Inne på UNN fikk vi satt på sånne følere på magen min, og da så de att lille jobbet som bare det! 200 i puls og jobbet på.
Mens vi lå der ble kynnerene ubehagelige og jeg var oppe i 100 på det der apparatet de hadde.
Og ultralyd ble tatt, lille ligger laaangt ned i bekkenet på meg.

I dag har jeg hadd vondt i korsryggen og går i sneglefart, vagger og føler jeg skrever når jeg går og har vonde kynnere, og vondt i symfysen, føler meg hovven rundt og inni "sjura", samt at når takene kommer gjør det vondt i rumpen også, må liksom holde meg oppe om dere skjønner.

Noen som vet om det er kynnere eller modningsrier?
Høres mer ut som modningsrier. For meg så var modningsriene akkurat som rier, bare at de ikke ble sterkere og at de ble plutselig borte.

Hvis du får regelmessige tak i korsryggen så kan det også være rier, men det blir da vondere å vondere.

Med første hadde jeg ikke modningsrier i det hele tatt, kun kynnere omtrent hele svangerskapet. Jeg kjente kun rier i ryggen før fødsel og i tillegg hadde jeg ikke pressrier når baby skulle fødes.
Med nr 2 hadde jeg modningsrier i kanskje 3-4 uker før fødsel, spesielt mye de siste to ukene. Trodde jeg skulle føde hver dag til slutt :hilarious:. Kynnere har jeg hatt omtrent hele svangerskapet her også.
Jeg kjente mest rier i korsryggen som etterhvert gikk over til å kjennes både fram og bak. Denne gangen hadde jeg heftige pressrier.

Begge fødsler og forløp var veldig ulik. Vet ikke om jeg svarte helt på spørsmålet ditt, men poenget mitt er at det kan kjennes ganske forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap.

Det eneste som har vært veldig likt til meg er hvordan kroppen er etter fødsel. Veldig oppegående, 4 pyntesting med første og 2 pyntesting med andre.. mye melk og egentlig i storform i forhold til andre her på barsel ser jeg :).
 
I går var vi inne på føden for sjekk, lille hadde vært stille hele dagen og d hadde vært så vidt jeg hadde kjent liv. Ikke ville engang.

Inne på UNN fikk vi satt på sånne følere på magen min, og da så de att lille jobbet som bare det! 200 i puls og jobbet på.
Mens vi lå der ble kynnerene ubehagelige og jeg var oppe i 100 på det der apparatet de hadde.
Og ultralyd ble tatt, lille ligger laaangt ned i bekkenet på meg.

I dag har jeg hadd vondt i korsryggen og går i sneglefart, vagger og føler jeg skrever når jeg går og har vonde kynnere, og vondt i symfysen, føler meg hovven rundt og inni "sjura", samt at når takene kommer gjør det vondt i rumpen også, må liksom holde meg oppe om dere skjønner.

Noen som vet om det er kynnere eller modningsrier?
Glemte å skrive at jeg ble satt på slikt apparat som du beskriver i første svangerskap, hadde også høye tall. Det kan være kynnere, en av jormødrene sa det var forskjell på hvordan kurven var og div.. men jeg husker ikke helt hvordan hun beskrev det. Hvis du har hatt rier så tror jeg nok de hadde sett det og sagt ifra. :happy:
 
Back
Topp