Kynnere eller baby som «strekker» seg !?

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Jeg synes jeg så ofte får den kynnerfølelsen, men samtidig er jeg veldig usikker på om det er det, eller om det er baby som strekker og presser seg litt ut... Noen som føler det samme ? :-D

Jeg synes jeg så ofte får den kynnerfølelsen, men samtidig er jeg veldig usikker på om det er det, eller om det er baby som strekker og presser seg litt ut... Noen som føler det samme ? :-D
Jupp, kjenner stadig at baby presser i "kanten" av livmoren. Kommenterte det til pappaen i går. Han la hånden sin der for å kjenne og like etterpå så kjente han faktisk babyen bevege seg.
Favoritt plassen er på toppen av livmoren, på tvers! Så kjenner faktisk at jeg til tider er ganske øm i magen :rolleyes:

Jeg har ikke fått noen følelse av at babyen strekker seg, men kjenner ikke så mye da livmoren ligger på fremsiden... Men kynnere kjenner jeg derimot veldig godt :) da blir magen steinhard i noen sekunder, og jeg kjenner at livmoren trekker seg sammen. Er litt ubehagelig:p

Jeg tenkte på akkurat det samme før i dag! Får stadig vekk følelsen av han strekker seg og liksom presser magen ut. Den strekke-følelsen kan holde i kanskje 10-20 sekunder om gangen. Har skjedd mange ganger de siste dagene. Hvis jeg kjenner der det presser så er magen helt hard. Var usikker på om jeg kjenner babyen eller om det er dette som er kynnere? Artig at flere opplever det samme!

Jeg tenkte på akkurat det samme før i dag! Får stadig vekk følelsen av han strekker seg og liksom presser magen ut. Den strekke-følelsen kan holde i kanskje 10-20 sekunder om gangen. Har skjedd mange ganger de siste dagene. Hvis jeg kjenner der det presser så er magen helt hard. Var usikker på om jeg kjenner babyen eller om det er dette som er kynnere? Artig at flere opplever det samme!

ja ikke lett og kjenne forskjell! Dette er mitt andre svangerskap og selv om det bare er 3 år siden sist føler jeg meg som førstegangs :hilarious:

Jeg har ganske ofte kynnere og kjenner de egentlig lett med handa. Da er nemlig hele livmora steinhard, når babyen strekker på seg så er det mer lokalt på en plass eller ei side, resten er myk:joyful:

Hvis magen blir hardere/helt hard så vil jeg si det er kynnere :)
Når magen strammer seg til kynnere, kjenner jeg hvor babyen ligger mer, enten det er hode eller rompe, men den buler ut mer mot en side og det er ikke samme hver gang. Så tydelig at den lille flytter seg der inne.
Har ikke kjent noe til at babyen strekker seg enda, men kjente en del av det sist. Da kjennes det litt ut som at magen sprenger på en måte, men der var først når babyen var en del større. Tror hun har for liten plass nå for min del hvertfall :)

Back
Topp