Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Visste først ikke hva det var som skjedde, når magen stadig ble stram- fant ut at det var det som heter kynnere. Har det opp til flere ganger om dagen, hvis jeg stresser mye eller har økt aktivitetsnivå opplever jeg dem enda oftere. Er i uke 20, er det normalt å ha de «allerede» nå? Og er det noen som merker at de må redusere aktivitetsnivået grunnet nettopp kynnere?
Tenker litt på om det lism kan være skadelig om man bare fortsetter i samme tempo og kroppen går i over-drive lism?
Hilsen smålig stresset førstegangsgravid her
Du bør snakke med jm om det
Jeg har slitt med kynnere fra rundt uke 11 denne gangen, men er andre ting som kombinert med dette gjør at jeg har risiko svangerskap. Dvs jeg får ikke løfte mer enn 3kg, ikke stresse, og må følge nøye med på signalene kroppen gir meg.
Men mener å huske at jeg fikk kynnere ved sex og trening fra rundt uke 20 +/- i de tre tidligere svangerskapene. Disse var ikke risikosvangerskap.
Jeg fikk det fra uke 16 i første svangerskap(var da meeeget aktiv på jobb og trente masse). Ble mindre ved å trappe ned litt. Fryktet at fødselen skulle gå kjempefort og starte alt for tidlig, noe som ikke ble tilfellet i det hele tatt så det gikk helt fint!
Denne gangen merket jeg ikke noe før uke 19, men nå er jeg ikke like aktiv.
Prat med jm eller lege om det, så tipper jeg du blir beroliget
Ja tenker jeg får ta det opp med jordmor
Merker betydelig forskjell på hyppigheten og hvor ubehagelige kynnerne er forhold til om jeg har det hektisk eller ikke så får prøve å ta det litt mer med ro fremover