Kynnere! Allerede- ORK!

Bkno8967272

Andre møte med forumet
Ved 1 mann kom kynnerne i uke 17, og var til tider ganske strevsomme. All fysisk aktivitet måtte utgå, og jeg ble 100% sykemeldt i uke 34. Men så gikk jeg med 4 cm åpning i en uke før jeg fødte to uker tidlig, og fødselen gikk som en drøm. Noe godt førte kynnerne med seg har jeg sagt.

MEN nå er de altså her igjen, og jeg må innrømme at jeg ikke føler iveren. Bekymringen er større også da jeg har to inni magehuset, og ikke vil havne i tidlig fødsel eller med sykemelding og beskjed om å ligge på rygg...

Andre som har erfaringer??

Ingen erfaring, men sliter veldig med de selv. Begynte i uke 11:-/ Har de av og på hele ettermiddagen. Løper på do og ser etter blod etter en skikkelig vond en liksom :eek: stress!

Ikke erfaring med to men kynnere kommer kanskje tidligere pga det er to. Kynnerene har jeg i allefall eller tidligere og tidligere for hvert svangerskap

Jeg har ikke helt forstått hva kynnere egentlig er jeg.. Kan noen forklare? :o

Jeg har ikke helt forstått hva kynnere egentlig er jeg.. Kan noen forklare? :o
Det er livmoren som strammer seg og trener til fødselen:) jeg syns det kjennes ut som om magen "letter" på en måte, vanskelig å forklare. Men når man kommer lengre på vei og livmoren blir enda større så kjenner man det enda bedre. Det skal bare ikke gjøre vondt, men kan være litt ubehagelig om det tar skikkelig tak:)

Kynnere kan være vonde, det er en grunn til at det blir kalt falske rier. Og når man har to inni der, jobber jo livmoren litt ekstra.

Er man bekymret for noe, ta kontakt med jordmor eller lege. Det er jo uansett lavere terskel for tvillinggravide.

Vi her inne har varierte erfaringer, men ingen fungerer likt her og fåtallet er helsepersonell som kan diagnotisere gjennom usbpluggen :p
Dumt å bli unødvendig bekymret av noe en av oss har skrevet. :)

Godt svar :) jeg tenker ofte at HELDIGVIS er ingen like, for det finnes mange ulike historier der ute. Det er viktig å kontakte helsepersonell istedenfor å Google og lese på div forum har jeg lært. Det har heller ikke hjulpet på frykten å lese om andres opplevelser alltid.

Men dette med kynnerne er jeg mest bare litt plaget av, ikke veldig bekymret. Jeg vet jo heldigvis hva det er. Men fordi jeg har to er det nok viktigere med hvile jo lengre en kommer i svangerskapet. Ikke helt samme regler for oss som med enlinggravide.

Det er livmoren som strammer seg og trener til fødselen:) jeg syns det kjennes ut som om magen "letter" på en måte, vanskelig å forklare. Men når man kommer lengre på vei og livmoren blir enda større så kjenner man det enda bedre. Det skal bare ikke gjøre vondt, men kan være litt ubehagelig om det tar skikkelig tak:)
Takk for forklaring :)

Her er også kynnerne begynt for en stund siden er 14+2 nu da, men har kjent de i 3-4 uker... Dette er nr3 og de har bare kommet tidligere å tidligere for hvert svangerskap :confused: mest slitsomme jo større man blir, men heldigvis ufarlige ;)

Jeg hadde masse kynnere sist, og fødsel begynte på termindagen og varte til 2 dager over termin, så her hjalp ikke kynnerne en dritt :-P Så trenger ikke nødvendigvis å påvirke fødsel eller starten på fødsel =)

Nå har de begynt på meg igjen, og jeg gruer meg til å gå 5 mnd med disse for mine er vonde (Fikk liksom beskjed om at jeg fiiiint kunne kjenne forskjell på rier og kynnere, da jeg var hos jordmor med førstemann; for rier var vonde, det var ikke kynnere... Pisspreik!).

Jeg hadde masse kynnere sist, og fødsel begynte på termindagen og varte til 2 dager over termin, så her hjalp ikke kynnerne en dritt :-P Så trenger ikke nødvendigvis å påvirke fødsel eller starten på fødsel =)

Nå har de begynt på meg igjen, og jeg gruer meg til å gå 5 mnd med disse for mine er vonde (Fikk liksom beskjed om at jeg fiiiint kunne kjenne forskjell på rier og kynnere, da jeg var hos jordmor med førstemann; for rier var vonde, det var ikke kynnere... Pisspreik!).

Jeg husker jeg også gikk rundt å lurte på om jeg faktisk hadde rier en stund. Var på et kurs da jeg var 7 mnd på vei, da kastet foreleser alle ut av klasserommet da han trodde fødsel var begynt pga min sittestilling og pusting når kynnerne kom haha!

Hva gjør man på forum da, om man ikke skal dele opplevelser, erfaring og bekymringer? :rolleyes:

Nei det sier jeg og. Syns det er flott med et sted der jeg kan lese om andres bekymringer og erfaringer, dele mine egne bekymringer og kanskje hjelpe med mine egne erfaringer.

Nei det sier jeg og. Syns det er flott med et sted der jeg kan lese om andres bekymringer og erfaringer, dele mine egne bekymringer og kanskje hjelpe med mine egne erfaringer.
Ja man må bare moderere seg selv, styre unna tråder man åpenlyst ikke har godt av. Kjenner man sine egne grenser er forum å anbefale syns jeg :-) Morro å dele erfaringer og bli en erfaring rikere.

Sier ikke at man ikke skal dele bekymringer og erfaringer. Men når det kommer til å være bekymret over noe som faktisk kan påvirke svangerskap/fødsel i en negativ retning, anbefaler helsepersonell og IKKE lese på forum eller bruke Google for det kan gjøre frykten unødvendig stor.

Man må klare å bruke skjønn.. Og tvillingsvangerskap er ikke som vanlige svangerskap, derav mitt svar tidligere i tråden. Det er dobbelt opp med bekymringer, og få av oss har lite og stille opp med.

Jeg husker jeg også gikk rundt å lurte på om jeg faktisk hadde rier en stund. Var på et kurs da jeg var 7 mnd på vei, da kastet foreleser alle ut av klasserommet da han trodde fødsel var begynt pga min sittestilling og pusting når kynnerne kom haha!
Haha, såpass ja!! Bra jeg ikke er alene om å ha vonde kynnere ja! Men herlig av foreleseren og da :-P

Det står at man har kynnere hele svangerskapet selv om man ikke merker det. Noen merker nok kynnere tidligere enn andre. Akkurat som noen merker spark tidligere enn andre :)

Back
Topp